AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
468

535 på Bmw börsen. Har någon på forumet provkört den!

Jag ringde på denna annons(länken längst ner) och pratade med en väldigt trevlig kille.
Han berättade att förra gången han hade inne den på annons så var en kille som kollatpå den. Han hade lämnat in den på Bmw för en koll. följande fel hittades.

*Koppling går trögt och gnisslar, men de var ej säkra på om den behövde bytas.

*Silenblocken bak behövde bytas.

Ägaren berättar också att det finns lite ytrost på skärmkanterna.

Servicebok. Stämplar fram till ca 12000 mil, sedan har servicen gjorts av äg.
Toppen bytt efter att motorn gått varm(kylarläckage)

så vad tror ni.

Är det någon på forumet som kollat på den så kan ni ju höra av er, det vore juste.
Här kommer länken.
Länk

Mickegywer
Har kollat på den,och den verkar OK.
Har själv köpt en 535i-88 för 1 mån sedan och är jättenöjd.Lycka till med BMW köpet.
An
72
Angel Eyes
318d Touring -10
Mickegywer:

Det var jag som hade bilen inne för "koll". Hör av dig om du undrar något.

MVH
Johannes
Jag kollade på de nya bilderna som Ägaren till bilen har tagit(inredningen) och det var precis fel färg för mig dvs Allt var ljusgrått inkl instrumentpanel, så det var ej intressant längre, men tack till er som har tagit er tid för och hjälpa mig.

Mickegywer
sw
460
swe-boy
420D -15
Ringde igar och han bad mig avvakta tills idag for nan annan skulla bestamma sig over dagen...har ringt han nu i 3 timmar och ingen svarar pa 3 olika nr..
ger upp...finns sa manga fler..utan kopplings probl

Byta bakvagnsbussningar, 2140 kr, kopplingsbyte ca 5100 kr på Kneipbadens bil(Bmw)i Norrköping.

Mickegywer
li
1.959
liste
535i -89
"Ytrost på skärmkanterna" på en bil som lackades om för ett år sen är ju lite märkligt... Lämnade jag in bilen på lack och det tittade fram rost redan efter ett år skulle jag troligen strypa den som lagt lacken.

Kan sätta ett par spänn på att du hittar "ytrost" i underredet (sparklådor, avgas, broms) också.

Inget skinn och ingen airbag och detta fix gör bilen iallafall 10.000 för dyr. Och det säger jag utan att ha sett den.

Nej, Swe-Boy, får du inte ner priset 20-25% tycker jag att du ska skippa den här.
sw
460
swe-boy
420D -15
Japps...letar vidare efter en bil till min polare...sjalv kor jag 7:a =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.