|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Jag blev idag påkörd av en medtrafikant (mot-trafikant i det här fallet). Hans bil träffade min stötfångare bak. Tur i oturen så verkar det inte ha blivit några repor på min bil, endast plast/gummiskrap som går att tvätta bort. Dock blev hörnet på (plast)stötfångaren intryckt och bucklar nu inåt. Jag har sökt lite på nätet och sett att men kan värma stötfångaren med varmluft för att göra plasten mjukare och mer följsam och sedan trycka ut den inifrån. Tänkte prova detta själv för att slippa ett försäkringsärende. Nu till min fråga... Hur kommer jag lättast åt insidan? Ska jag ge mig på att försöka demontera hela eller kan man öppna och komma åt underifrån eller eventuell tänte jag om man kan komma åt från bakluckan genom att montera bort ena baklampan eller liknande? Någon som kan komma med tips? Bucklan är precis i hörnet av stötfångaren höger bak. Bilen är en E90 sedan, ej LCI (om det skulle spela roll). Mycket tacksam för tips både hur man kan komma åt, men även hur man värmer pressar eller masserar ut plasten. Tack på förhand! | |
|
Den som körde på dig ska betala så jag hade letat upp en bra plåt/lackverkstad. |
|
| Nu råkar det vara så att jag känner honom och det hör kanske inte hit, men som jag skrev, så vill jag slippa ett försäkringsärende. | |
|
Du kan ju kolla med Spot-Repair. Det är nog en effektiv och ganska billig lösning. De lackade ett hörn åt min kollega (Titanslver, E91) och det var mycket privärt och man kan inte se att det är gjort. cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.