|
|
|
|---|---|
|
Tja! har haft hårda smällar under min bil vid hårt gaspådrag.. kommit fram till att "stödlagret" till kardan var slitet.. bytte och det blev tyst för 2v. tid ca.. har börjat nu igen, har dock märkt att motorn vrider sig mycket till höger när jag håller på bromsen och gasar (automat) uppskattar att motorn rör sig då ca 3-4cm. kan det ha något att göra med att kardan slår i tunneln? isf så är väl motorfästen slitna? någon som vet om det är med vacum motorfäste? (motordyna/kudde) dom pratade om något sådant på märkesverkstaden? kan det då vara nån slang som är sönder lr är (dynorna) slitna? någon som vet någon bra sida att beställa från? som även sänder till finland? Tacksam för svar! bilen är en 530da -00 Mvh Filip | |
|
Hej min 535d var sån bägge motor fästa var slut Mvh |
|
| Søk også på homoknuten hvis du får vibrasjoner i bilen og metallisk oljud. | |
| Tack för svar :) skall prov å byt fästen då å se :) | |
| Kollat hardyskivan? | |
|
Om motorn lyfter sig 3-4 cm så är det motor fästet Jag hade det programmet Mvh |
|
| Hardyskivan är de inget fel på. Kardan slår i tunneln straxt efter stödlagret. Så misstänker att om fästena är slitna så att motorn vrider kardan så pass mycket så den slipper att slå i tunneln? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.