|
|
|
|---|---|
bmwracer |
tja skruvade igår på en katersättare från supersprint samt ett luftfilter från greencotton (insats). märkte ingen skillnad på effekt kanske tvärtom istället? bilen är en m3 3.0:a. är det någon som gjort likadant eller någon som vet vad jag gjort för fel? för lite effekt måste man ju få eller? |
Grusse |
Tveksamt om det skulle ge en märkbar skillnad, men det är bara vad jag tror. |
|
Tjenare. Katersättarna ger bättre motorkaraktär och lite mer hästar. Men för bästa effekt så är en mappning eller Unichippning att föredra. Men bil gick bättre med katersättare (utan mappning men chippad). /Edvard BMW CS # 4503 |
|
bmwracer |
mappning då optimerar man motorn för hur den fungerar nu efter att man satt på katersätare mm. och för 98 oktan va. eller har jag fel? någon som vet någon som är bra på sånt här i sthlm? tacksam för svar för motorn känns som den nu går lite hackigt. |
| Är de ett öppet luftfilter så tappar du effekt fall de inte är ordentligt avskärmat vilket är svårt att lyckas med.Suger motorn de minsta varmluft så spikar motorn betydligt lättare vilket gör att den sänker tändningen direkt o följden blir att du tappar effekt.Men visst de låter coolt men tror du att du ska vinna effekt så ska du såfall satsa på ett insatsfilter och behålla orginalburken.Men någon märkbar effekt med annat luftfilter får man inte.Men däremot som bumper säger så mappa om bilen de vinner du på. | |
bmwracer |
som jag skrev så är det ett insatsfilter. att det inte blir någon märkbar effekt med ett filter det fattar ja men att det inte blir någon effekt när man tar bort kattarna fattar jag inte. på andra bilar som jag har gjort det på har det blivit stor skillnad på. och då har det bara suttit en kat på m3:an sitter det två. |
|
Det beror på att BMW's moderna kattar har knappt någon strypning utan rätt bra flöde, så det ger nästan ingen effektvinst att ta bort dom. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
|
koni>> Fel fel fel.... kattersättningen jag köpte av köhler racing gjorde 16hk rakt av på bakhjulen på en m3 3,0 som förövrigt var HELT orginal och jag märkte betydlig skillnad med och utan kattar...håller med bumper om att det blir en helt annan motorkaraktär mycket grövre så att säga och mer varv villig... ----------------------------- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
bmwracer : Jag monterade open air från Green Cotton samt ljuddämpare från Supersprint i veckan som var. Tyckte personligen jag fick en snabbare gasrespons från motorn, vet inte om jag bara inbillar mig. Sen vart juh ljudet ett helt annat vid hård acceleration. Dock tvivlar jag starkt på att jag har vunnit en enda extra hästkraft. cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.