AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.168

Trasigt xenon-halvljus e91 2009

Th
21
Thide
320d Touring -09
Hej

Fick idag varning om att mitt halvljus gått sönder. Det hoppade iofs igång igen lite senare. Men man ser att det är väldigt lila så jag antar att det bara är en tisfråga innan det ger upp helt.

Är detta något jag klarar av att byta själv? Har läst lite och förstått det som att det "bara" är att plocka bort däcket, skruva bort skärmen och sen är det ganska lätt.

Vilket ljus är det man ska ha? Såg dessa D1S-ljus på Länk fungerar de? Vilket styrka ska man ha?
Th
21
Thide
320d Touring -09
Länken fungerar visst inte: Länk ska det vara.
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
På min -06a kom jag åt att byta uppifrån. Man kan lyfta bort luftburken, de är inte alls jobbigt. 2st m6or så är de bara att lyfta lös den.

Du ska ha 4300k d1s 35w. Fast jag hade gärna gått upp på 5000k för att få de lite mer "vitare" 4300k är krämvitt så att säga.

Men de är helt en smaksak, dock lyser 4300k starkast
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Original Philips D1S, billigare här!
Länk

Mvh
Th
21
Thide
320d Touring -09
Passo222

De jag länkade till såldes i par.

Går 6000K igenom besiktning? Vad menas med e-märkning?
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Re: Thide
Fast de är KINA lampor!! :-)
Mvh
be
81
beemer530
320D - 2011
Köp från en som säljer original lampor om du vill slippa att dom står och blinkar och har sig.. Jag har varit med om detta på kina lampor.

Länk

Från han ovan köpte jag mina lampor och givetvis nya och Osram original.
Th
21
Thide
320d Touring -09
Har köpt Philips (tillverkade i tyskland) från Ebay nu. Kostade ca 600 kr för ett par inklusive frakt). Såg även att bilen har en servicelucka i skärmen över hjulet. För att byta är det bara att vrida in hjulet, skruva bort luckan och byta lampan. Tar nog inte lång tid.

Passade även på att köpa ett par vita angel eyes för 250 kr. Dock behöver man ta bort innerskärmen för att kunna installera dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.