|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, varningstriangeln i högra hörnet som dyker om med siffror efter som ökar hela tiden. Förstår inte vad det betyder, har vatt med om det på tre olika bilar, se ovan den senaste tiden. Nån som vet vad det är? | |
| Konstigt... har aldrig hört talas om det... Vad säger instruktionsboken? | |
| Beror det på vilken växel du har i? | |
| Det låter som växelindikatorn: Länk | |
|
Du tänker på varningstriangeln som är efter miltalet? Länk Den visas när något är "fel" och räknar upp i antalet varningar, tex. dags att tanka, fylla på spolarvätska osv. |
|
| Instämmer med Otto - den varningstriangeln är bara små enkla grejer, spolarvätska eller bensin, eller öppen dörr t.ex. | |
| Den lilla lampan lyste för mig när regplåtsbelysningen var paj. | |
| Tack för infon, ska testa o kolla på alla om det är något "litet" så som spolarvätska eller liknande! | |
| I det där fallet så varnade den för bensinen, du har nämligen bara drivmedel kvar för 72 km kvar i tanken, och den första varningen (gul triangel) kommer upp vid 110 km kvar, och sen varnar den igen vid 50 km kvar. (har jag för mig) | |
| Jag irriterade mig på det också ett jävla tag, men det visade sig att en lampa vid regplåtsbelysningen va kass, triangeln visas även när man har för lite spolarvätska/bensin såsom de andra även säger, du kan även kolla felet i check kontrollen då ser du vad som är fel. | |
| Men det är ju inte att den räknar upp i antalet varningar, det är väl mer att den räknar upp varje km.... | |
| konstigt :/ | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vi tar oss en titt vad instruktionsboken säger. "/!\ visar att Check-Control-meddelanden är lagrade. Dessa Check-Control-meddelanden kan du visa." Dvs det är en indikering att det finns ett eller flera meddelanden lagrade som du kan se med Check Control. Tryck på "vippan" upp eller ned på spaken tills det står "CHECK" i displayen och det visar en bil. Tryck på knappen "BC" en gång. Om allt är OK så står det "CHECK OK". Länk Finns det meddelande så visas detta. Tryck på "vippan" för att visa eventuellt fler meddelanden. I mitt fall så hade jag en trasig lampa för halvljuset vänster fram, då hade jag denna symbol och följande felmeddelande lagrat. Länk "Vägmätare och trippmätare" Siffrorna till vänster är alltså vägmätaren och de till höger är trippmätaren. Prova att trycka på den lilla svarta knappen längst ned till vänster i instrumentklustret så bör du se att trippmätaren nollas. |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@ Gustav.claesson.94 : Fick du någon ordning på varningstrianglar och siffror? Stämde ovanstående? Ovantående tog ju jag från min instruktionsbok, kan ju skilja sig från olika modeller men det borde ju vara någorlunda likadant i din. Men stod det verkligen INGENTING om detta i NÅGON av alla de tre instruktionsböcker du hade till dina 116d, 188d och 120d !?!?! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.