|
|
|
|---|---|
|
Tja! Blir tokig snart, så snälla hjälp mig... Spec: M50B25 motor med M30 Svänghjul och ZF låda. Problemet började när jag bytte från getrag till ZF låda. Startmotorn som var från m50 lät illa vid start, löste de genom att fila hålen på startmotorn ovala så jag kunde flytta ut den från vevaxeln sett. Funkade kalas bra i typ 2 månader, men sen så lät bilen illa under drift för att sedan dö, spårade det till startmotorn igen som enligt min teori inte går tillbaks efter uppstart. Efter mycket justerande och filande gav jag upp och köpte en m30 startmotor och monterade den samt shimsade ut den ca 7mm för att den inte ska slå i bakkant av svänghjulet. Startade sedan upp motorn utan missljud, men sen kom det tillbaks, återigen som om startmotorn ligger på. Misstänker nu EL-fel, kanske att styrströmmen får signal hela tiden eller vad tror ni? Vill köra lite turbobil nu så gärna snabba puckar :) Mvh Björn | |
|
Styrströmmen till solenoiden mäter du ju enkelt upp. Men om du fortfarande har för nära mellan starten och kransen kanske drevet inte åker tillbaks. Fila mer isf. Har för mej att man även måste slipa på kåpan över drevet för att det ska gå att få till frigång. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Tänkte mäta styrströmmen under helgen, men angående utshimsning är de konstigt att de ska behövas mer än 6mm, idag är de 7-8mm plus flyttad utåt sett från veven, men får göra ett nytt försök med mer shimsning |
|
| Har provat att sätta en switch mellan +12v och stiftet där den svart/gula kabeln satt på startmotorn. Funkar fortfarande inte. Provade även att starta utan den svart/gröna kabeln, fortfarande piss. Den startar ju kanon fint, men startmotorn ligger på, mkt märkligt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.