|
|
|
|---|---|
|
Har köpt mej en BMW 530d Touring en -00 tillverkad november -99 och undrar vilken motor jag har, kollar man på reg nummer så är det 135kw / 184hk kollar man via vin nr här Länk så är det en 142kw Chassinr:WBADP71060GS63683 bilen är manuell och jag ser inga flaps nått annat man kan se det på? tacksam för svar | |
|
har googlat en hel del på ämnet och jag fattar det inte som sagt så är det en 184hk om man kollar på regnummer och 193hk om man kollar på chassinr enligt vad "experter" påstår när man googlar så har alla 193hk (M57n) flaps 184hk har bara flaps i automat bilar ska man lita mer på chassinr och anta att jag har 193hk motorn ska köpa en effekt box och måste uppge vilken motor jag har |
|
|
Länk Hasso skrev om 184hk vs 193hk. klicka på länken, |
|
|
Blir inte klokare av Hassos inlägg jag har även ringt och pratat med BMW och dom säger 193hk enligt chassi nr och att det var ju lite konstigt tyckte dom hur kan den ha 193hk om den är tillverkad 11/99 om Hasso skriver 530d 9/00 193 hkr M57 enl Real oem så är AT-Högtryckpumpen i min samma upp till 1/01 och då är det ju samma pump som 193hk motorn finns det nått specifikt man kan se, som skiljer dom två motor versionerna åt? |
|
|
Det enklaste är väl att skruva av insuget och kontrollera själv,gjort på 20 min.Glöm inte koppla bort eller täcka för pluspolen,och lossa skruven till oljestickan bara. Har den flaps är den garanterat en 193 hästars. |
|
|
Jag har inga flaps flaps på manuell kom med M57n motorn och den är väl på 218hk nånting kom nog 2002 om jag fattat rätt och 2993cm3 istället för 2926cm3 i m57 kollat nu är samma hp pump i 184hk som i 193hk nånstans ändrade bmw något och så blev det 193hk men vad och när exakt är visst svårt att ta reda på |
|
|
info jag har 193hk original i min bil, har väl blivit nått vid importen med siffrorna jag har beställt box ochså, så ska vi se om det gör nån skillnad? ska ju bli mer hk/vrid och gå billigare, kan ju inte bli bättre=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.