|
|
|
|---|---|
|
Efter att kört en BMW 428 cab under en vecka i alperna blev jag väääldigt sugen på en plåtcab att glida runt i som åretrunt-bil. Visst, någon prestanda / kvalité från 428 blir det ju inte men just själva frihetskänslan med en cab. Mumma! Har tidigare haft några franska bilar (köpte dem nya) och efter den sista Peugeoten lovade vi att aldrig mer röra Peugeot (12 garantiärenden på 16 månader där bilen stod på verkstad 2 dagar eller längre...).. Så 307/308 samt Renault Megane faller bort. E93 är lite över min budget. Tänkte försöka sälja min E90 för runt 85 och lägga till en liten slant och då landar budget på en 06/07 VW Eos med allt från 5000 till 15000 mil på mätaren. Är inte främmande för att ta hem en från Tyskland då utbudet är väldigt mycket större samt priserna i runda slängar 25-30 % lägre än motsvarande bilar i Sverige. Det blir i så fall en 2.0 FSI från 06-07. Någon som kört/ägt en VW Eos som kan dela med sig av tips och erfarenheter? VW´s 2 liters FSI 150 hk motor i stort. För/nackdelar? | |
| Plåtcab är alltid trevligt. Jag har själv glott lite efter en 250 hk Eos från Tyskland. | |
|
Har kört 2.0FSI i Golf. En inte jättekul motor. Mycket brum men inte så mycket kraft. ------- //Lövet |
|
| Lofgren: Har du kört BMW´s 320 med 150 HK? Jämförelse mellan BMW´s och VW´s 150 hk spisar? | |
|
Finns säkert någon enstaka fyrcylindrig 2-liters motor utan överladdning som är något "roligare" än 2,0FSI. Men man skall inte prata om "roligt" när det gäller dylika motorer, särskilt inte när de sitter i ett framhjulsdrivet chassi. En förhållandevis problemfri motor är 2,0FSI i alla fall... En 320 är roligare att köra än EOS... Man skall vara observant på läckage i taket och lister dito på EOS, annars inga speciella typfel. MVH Christofer |
|
|
Hanken: jag har kört 320i (170) bara och visst är bmws fyra bättre men skillnaden är inte så stor. ------- //Lövet |
|
| Har EOS -07 2,0 till salu, ~3500 mil, nyskick och en ägare ej körd på vintern. Ljusblåmet med beige skinn. mrcslndstrm[a)gmail.com | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.