|
|
|
|---|---|
|
Hade m3an på oljeservice hos en bmw verkstad och dom stötte på problem med olje pluggen då denna satt som berg, till slut fick dom ut bulten men gängorna i oljetråget var dåliga. Jag frågade då om dom inte kunde borra och fixa helicoil eller något men fick då svar att dom hade så mycket att göra och hann inte med min bil. Så dom satte på gäng tejp på bulten och hoppades att det skulle hålla. Häromdagen åkte jag in till en däckfirma som skulle balansera däcken så väl uppe på liften så passade jag på att kolla om den hade läckt något, kunde då se att en droppe hängde på bulten och den hade säkert droppat ett antal droppar sen oljeservicen 3 veckor tillbaka. Så jag passade på att kolla oljan igår och den var nästan max. min x max <---|------------|-- oljan låg ungefär där jag målade krysset. Är det rätt gjort av dom så som dom gjorde, eller borde dom inte fyllt på med ny olja överhuvudtaget och parkerat min bil utanför och väntat på reservdelar? Är det något dom ska betala eller något jag själv ska betala. Pengar är absolut inga problem för mig men tycker bara när man fixar en bil så ska man göra det riktigt och inte med gäng tejp. Så idag fick jag pris på jobbet med nytt oljetråg och packning och allt vad det innebär 8000kr | |
| såg att min bild där inte blev bra, krysset ska vara 3 bindesträck till vänster från max strecket! | |
|
Om det är verkstaden som i samband med oljebytet dragit sönder gängorna så hade jag iaf krävt kompensation och att problemet lösts omgående. Men kan ana att dom hävdar att gängorna redan var dåliga och det var därför problemet uppstod? Jag skulle nog argumentera att deras handhavande orsakat problemen. |
|
|
Dom som hade gjort det tidigare oljebytet hade alltså dragit åt pluggen för hårt och då förstört gängorna.... det är väll inte den "Nya" verkstadens fel? Oljetråget är väl dessutom i alu? Mjukt material så relativt lätt att snygga till gängorna. Inte fyllt på med ny olja? Hade dom inte gjort det hade du ju inte fått någon olja alls i motorn... MEN jag skulle självklart aldrig anlita denna verkstaden igen... känns ju inte så överdrivet serviceinriktade. Vad var det för verkstad? Vart i sverige bor du? Angående oljenivån är det ju svårt att säga eftersom man inte vet hur mycket dom fyllde från början... men en droppe lite då och då... tar ganska lång tid innan det behöver fyllas på, men hade jag varit du hade jag ändå kollat oljan allafall var 4-5gång du använder bilen. |
|
| Hände samma sak för mig fast med fjäderbensstagen.. Inget de åtgärdadde med detsamma utan det fick jag gott göra efter servicen. Helicoil är kanongrejer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.