AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.856

Uppdatering av mjukvara Multimedia och Tele via USB och iDrive på 520d F11 -12

Uppdatering av mjukvara Multimedia o Tele via USB

Jag har en 520D -12 (F11) där jag på BMW:s hemsida ser att det finns ny programvara att ladda hem till Multimedia MX.... och Tele TX.... Framgår genom att mata in bilens 7 sista i Chassinummer.

I min bil finns 644A, 6FLA och 6NFA. Allt fungerar som det ska men tycker ändå att det vore kul med sista programvaran.

Finns bra beskrivning i handboken hur man gör. När jag laddat hem filerna till USB:n och sätter den i USB uttaget vid armstödet säger den att den kan ej hitta USB. Vad är fel?
Måste filerna öppnas? Filerna slutar på .xml och .bin och .sgbm. Filerna heter SWIP och SWUP. Hur öppnar man dem?
Tilläggas kan att jag har en Mac

Hans
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Du har gjort rätt men tror det är viktigt att filsystemet på USB minnet är FAT och att USB minnet inte är alltför stort, 4 GB vet jag fungerar. De flesta nya USB minnen är formaterade med FAT.

Är ganska säkert på att det är enbart .bin filen du behöver.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det ska vara en .bin-fil enbart som du lägger i rotkatalogen på USB-minnet. Möjligt att USB-minnet måste vara formaterat med FAT32, men jag tror inte det.

Edit: Oj, skrev samtidigt som KrilleKill
Tack för alla råd, men behöver ändå mer råd.

Använder ett USB - minne på 4 GB som är formerat till FAT32.

På minnet jag sticker in i USB uttaget vid armstödet står:
UPD01006-3.bin McBinary- arkiv

När jag sätter in minnet står det: Hittar ej USB minne eller nåt liknande. Har provat med enbart tändning och motorn igång men ingen skillnad.

Hans
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Prova med ett annat USB minne om du har möjlighet. Men när du går in på bmw.com/update får du mer än en fil att välja på där? Viktigt att det stämmer med när din bil är tillverkad.
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Någonstans i mitt minne ringer en klocka och jag läser att det är USB-uttaget under handskfacket som skall användas för uppdatering. Men det kanske bara gäller min typ av (gammal) bil. Alla har väl inte USB-uttag i armstödet.

Eller så är jag helt ute och cyklar.

I rather go ponding
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ah, så är det! Det är USB-uttaget vid handskfacket som gäller. De har slutat med dubbla USB-uttag så jag har redan hunnit glömma, men det stämmer som du säger, Waterlily.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.