AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.316

Eftermontera USB på en E90 med professional stereo (S663A)

Hej,
Jag har läst lite här i forumet men inte riktigt lyckats hitta någon med samma problemställning som jag,
Jag har en 320d-09 (touring) med proffesional stereon (S663A i utrustningslistan). Jag har INTE något ljud på utr listan så det är väl standard då antar jag? inga diskanter i vid backspeglarna tex.

Så till frågan, kan jag koppla in USB nu i efterhand? Jag har AUX nu. Även BT vore najs men det antar jag inte min stereo är utrustad med, eller är det bara mjukvara för att lösa det?

bonusfråga 1 är, vad har jag för ljud monterat i bilen om inget annat nämns?

bonusfråga nr 2:
Kan man läsa någonstans var "enkla" eftermonteringslösningar finns? dvs där allt är mer eller mindre är indraget och man bara behöver koppla in hårdvara och ev en senare mjukvarujustering?

Tack på förhand

/D
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Ska du använda USB till att köra mobiltelefon över skulle jag istället skippat USB och kört via BT streama.

En sån här enhet:
Länk

Som jag förstått det så saknar din bil en enhet som heter MULF om du inte har USB i mittkonsolen. Samma enhet styr BT. Det blir dyrt att installera originalgrejor med kodning osv.

Kommer själv installera fiscon i min bil vad det lider, för att få handsfree och bt-stream från telefonen.
Tackar! :)
Att hitta en originalstereo med BT och kablage är inte så svårt, e just det där med kodningen jag har noll koll på.. Men ska läsa lite från länken, verkar intressant!
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Enklaste lösning för att nyttja en mobil för uppspelning av ljud är en BT-mottagare från ebay för 35 kr inkl frakt och koppla den till AUX. Sedan en cigg-uttagsladdare för att mata denna med ström.

Funkar klockrent och ljudet är ok, det enda är att du inte ser låtnamn etc i displayen.

Men kostnaden är låååångt under allt annat.

Mycket pang för pengen.

Karl
320dT -08
Porsche 944 S2 -90
Aygo, 945.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.