|
|
|
|---|---|
|
Hej nu är jag tillbaka i BMW träsket efter har varit en vända med Saab 9-3 Aero XWD 2009 SC. Skön känsla med en turbo snurra och mycket utrustning, men uråldrig bil. Är på jakt efter en BMW 320d helst 10 och framåt (184hk), Dragkrok och gärna med M-sport ratt och Automat. Max 12k mil Jag har 150k att lägga ut, kan sträcka mig upp till 155-160 i extrem fall (om jag hittar en M-sport) Jag hittade en bil hos Riddemark med rätt spec förutom att det är en manuell låda. Visst är det skönare med en automatare, men denna har M-sport knoppen. Min fråga är hur är den manuella lådan på 320d 184hk är? Känns det som att man måste växla mycket? Har hört något med Cluch Judder är det ett vanligt fenomen? Vad tycker ni om denna bil, är det möjligt att bjuda 140k hos firman på denna inkl vinterdäck? Länk | |
|
Kan ge dig något att jämföra med. Jag äger en ganska identisk bil, men jag har helläder och automatlåda, samt 5800 mil på mätaren. Enligt bilpriser värderas min till 186k hos handlare, mellan 160-170k privat. |
|
|
Jag har fått uppfattningen att bilpriser.se och blocket priser aldrig överensstämmer, blocket priser är alltid högre, å andra sidan är slutpriset det väsentligaste och det vet man ju inte hur mycket det är. Har stått och övervakat blocket hela tiden sen jag sålde min bil i februari tycks inte hitta någon riktigt som överensstämmer med specen jag är ute efter, och det är inte stora krav man ställer. BMW 320d 184hk Automat, sportstolar i mörk halvläder, M-Ratt, M-Chassie, dragkrok, svart, vit eller blå max 12k mil 160k |
|
| Lassegas: Välkommen till forumet. Din bil skulle ligga kring 180-200k om man följer blocket prissättning. | |
|
Tack. Jag vet att deras värderingar inte alltid stämmer överens med blocket, och övrig marknad. Jag köpte min innan Jul för 205k, prutat från 230k. Med det sagt så tycker jag att du borde kunna hitta det du är ute efter för den budget som du har. Och angående annonsen du länkar till borde du absolut kunna pruta ner den till 140k, det finns alltid något att anmärka på, och enligt min egen erfarenhet så går det nästan alltid att pruta minst 10k oavsett bil om man bara vet vad man ska säga. |
|
|
Jag skulle inte gärna köpa 320d manuell. Kort vridmomentsregister och vanliga problem med svänghjul. Föredrar automat där. ------- //Lövet |
|
| Bilen ser fin ut, men jag skulle inte rekommendera Riddermark Bil. Kommer inte köpa bil där igen. Jag är tyvärr inte ensam: Länk | |
|
Har läst en del om Riddemark, firman går bort Kom in en fräch 320d M-sport på blocket nyss. Mitt hjärta bulta av lycka, "this is it" tänkte jag tills jag sökte upp bilen transportstyrelsen, bilen visade sig vara importerad från ett annat land, med hjälp av VIN numret som jag gogglade upp fann jag polsk forum med samma ägare, bilen är allså troligtvis polsk. Men klart sugen man blir endå.... Länk |
|
| Jag sålde min 320d -11 4dörrar förra veckan. 11000mil, helskinn . Fick 145' för den. | |
|
Länk Vet inget om bilen, men verkar passa in på dina krav. /Martin |
|
| Bra pris på den!! | |
|
Hej! Äntligen igår köpte jag en BMW 320dA Touring -10 efter lång period av blocket framför dator skärmen. Vart en Spacegrå Touring med 184hk, slimrails elektrisk dragkrok, Comfort och Dynamic paket, M-sport chassi och sportratt, Går väldigt bra, fin i lack och interiört, 9500 mil. Tack alla för era inputs |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.