AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.692

Renovera framvagn E39, vilka delar.

da
38
daaanyy
328i M-Touring -97
Då jag beslutat mig för att behålla min 530i E39 så ska jag se över ett antal punkter på bilen och tänkte börja med framvagnen.
Har idag ett klonkande ljud när man kör i hålor och gupp. Provat byta stabiliseringsstagen utan större framgång så nu tänkte jag byta det mesta istället även om vissa saker inte är dåliga. Vill ha en fräsch bil helt enkelt.

Vilka delar bör man byta om man helt enkelt vill se till att ha en fräsch framvagn? Finns så många benämningar och namn så länka gärna till realoem eller schmiedmann.
var kan man handla delarna till vettigast priser?

Mvh Danne
da
38
daaanyy
328i M-Touring -97
Länk

Vad tror ni om ett sådant kit? Inkluderar det de viktigaste delarna eller bör det kompletteras med något? Mvh
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Dessa bör även bytas om du vill vara helt säker på att inte ha glapp

Länk
da
38
daaanyy
328i M-Touring -97
Har precis monterat K-Sport Pro Street coilovers så fjäderbenslagerna är nya! Men tack för tipset.

Frågan är hur kvaliten är på delarna om man köper ett sådant kit från Ebay. Ser att schmiedmann har delar som är Heavy Duty dvs förstärkta. Kanske bättre att lägga extra pengar när man ändå ska på och riva i det.
Tanken är som sagt att detta ska bli en ren entusiastbil och det är onte omöjligt man testar den på bana om tillfälle ges. Därför vill jag att allt ska vara tiptop.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.