|
|
|
|---|---|
| Har nu hittat en lämplig F31a från 2013. Första året har den ägts av MABI dvs gått som hyrbil, troligtvis som ersättningsbil vid reparationer? Skulle ni tvekat att köpa en x-hyrbil? Hur mycket finns det att göra på begpriset generellt i hallarna? Inget inbyte, "kontantköp".. | |
| Hur mycket har den gått som hyrbil? Angående prutmån så är väl iaf 10-15% rimligt att gå ner utan byte men det beror såklart mycket på vilken handlare det är och hur eftertraktad bilen är beroende på utr/osv. Hittar du en bil du vill ha så erbjud ett pris, man kan inte få mer än ett nej:-) | |
| Den har gått 2000 mil från ny på 14 månader. | |
| Beror på hur mycket den kostar jmf med andra motsvarandr objekt. Om den redan är billig kan du glömma att pruta 10-15%. Det skulle handla om 20-30ksek. | |
|
Beror på hur länge du ska ha kvar den? Den lär knappast vara korrekt inkörd, frågan är hur mycket stryk motor och växellåda har tagit. Troligtvis inget som märks förren den kommer upp i några tusen mil dock. Har en bekant som jobbade på Mabi i Göteborg och det är mycket buskörning med bilarna. Har själv varit med om ett kopplingsras på en Audi TT som en anställd lekte med. Samtidigt så förstår jag att det drabbar privatsålda bilar med, har man en bil för att köra ett par tusen mil och sen sälja vidare så lär man knappast hålla igen med gasen för att det inte ska drabba kommande ägare. |
|
|
Jag utgår ifrån att det är en 320d, och frågan är hur mycket någon orkar busa med en sådan bil? De flesta som hyr en bil eller får en lånebil kör precis som folk kör mest. Har bilen automatlåda så behöver du inte heller oroa dig för kopplingsbekymmer. Jag tycker att bilen bör vara billigare än en motsvarande privatbil, men knappast med några större summor. Att kunna pruta 10-20% på priset (om bilen är rimligt prissatt från början) är bara att glömma. |
|
| ser nu att den faktiskt stått på Flexilease / MABI hyrbil vilket då innebär att den gått som leasing och inte ren hyrbil. Känns lite bättre trots allt. | |
|
En väldigt stor del av alla 318d, 320d och 520d och liknande standardmodeller som säljs lätt beg av auktoriserade BMW handlare är före detta hyrbilar, främst från Sixt, så det är inget ovanligt med det. Jag tror många som köper en lätt beg BMW åker runt i en före detta hyrbil utan att veta om det, om man inte kollat tidigare ägare BMW CS #5139 |
|
|
Det säljs mängder med hyrbilar som Premium Selection på BMW. Var tror ni 1-2 år ej momssmittade bilar kommer från? ------- //Lövet |
|
| Min har gått ett år internt hos en återförsäljare, tror inte den är lugnare körd för det :) | |
|
"internt körd" = demobil. Tro inget annat. ------- //Lövet |
|
| Om jag inte hade varit bekant med den som hade kört den så hade jag förutsatt att det var en demobil. | |
|
Vissa hyrbilar lever nog ett väldigt bra liv, andra inte. När jag hyr bil kör jag ofta 80-100 mil på två,tre dagar. Sen lämnar jag igen den och den tvättas innan nästa kund tar den. Kör främst motorväg/landsväg i jämn fart, mellan 100-140km/h. Det är ju den sortens körning som bilar slits minst av. |
|
| Om man nu ska undvika nån bil pga historik, är det väktarbilar och p-vaktbilar. Sämre mil går inte att jägga på en bil. Ev också körskolebilar. | |
|
Varken väktare eller P-bolagen kör 328, som tur är :-) Lite OT men heja heja Autopower, aktiva forum ska hyllas! 15 svar på ett dygn är högsta betyg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.