AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.005

E34 540 Problem med DEFA larm + Original Larm

bm
9
bmwnerd
530i Manuell
Hej BMW kompisar!

Har fått problem med min trogna 540.
Allt började med att DEFA larmet sa upp sig och det gick inte få kontakt med bilen (startmotorn + tändning gick inte)
Läste till mig att det skulle vara ganska enkelt att bara plocka bort defa boxen och allt runt i kring..

Jag gjorde detta och kopplade ihop de kablar som DEFA klippt och skarvat in i larmboxen, sen fungerade startmotor och tändning.
MEN varken soppapump eller tändning till motorn fungerar vilket gör att jag misstänker att original larmet strular nu istället.

Jag får ingen ordning på det så tänkte att nu efter många timmar i garaget kan jag vända mig till er och hoppas på det bästa..

Är det någon här som haft ett liknande problem och löst det?

Hur kan man gå tillväga om jag inte reder ut det med de grejer som sitter i bilen nu? Eftermarknads sprut? Nya boxar?

Känns förjävligt och behöva plocka ner en fungerande och hel 540 pga ett satans larm.

Extremt tacksam för svar och tankar!

Hälsningar En ledsen Anton & en ledsen 540

Bil - E34 540 1994
Larm - DEFA 822

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Du får helt enkelt värma upp multimetern och börja mäta var spänningen försvinner. Jag förutsätter att du laddat hem ett exemplar BMW's excellenta elschema för E34? Lite svårt att förstå i början men grymt bra när man kommit in i det. Sök på BMW E34 ETM om du inte har det.

På en -94:a ska det ju inte finnas någon komplicerad startspärr som kan strula så några mer utmaningar än ev. kod i färddatorn och strulande larm ska det ju inte vara.

// Magnus

bm
9
bmwnerd
530i Manuell
Tack för svaret Magnus!
Jag har redan värmt upp den kan jag lova.
Men ska absolut ladda ner det, tack för det användbara svaret! :-)

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.