AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.625

Fel på vevaxelpositionsgivare?

Sl
13
Slangen87
BMW 325iA E91 -06
Som sagt så startar inte bilen.
En kompis hade en dator för att läsa av felkoder
Felkoden som fanns stod de: vevaxelpositionsgivare, avgaskamaxel, korrelation.

Kan nån kännas till var de kan kosta att byta och vart den sitter..?

Hur gick det?
Har nämligen samma på min

tack på förhand
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Torde ju vara nummer 3 på denna bild: Länk

(för kamaxelgivare)

Och nummer 8 på denna bild Länk

(för vevaxelgivare)

Bara ringa BMW o kolla vad de kostar. När jag bytte kamaxelgivare på min M54 (E46 330i 02') kostade den någonting mellan 800 och 1000. Minns inte riktigt. Trångt men inte svårt att byta.
vet inte hur det ser ut på en N52 325'a 06' men jag hade ju försökt göra det själv iaf. Speciellt kamaxelgivare borde vara rätt lätt även på din bil.
Sl
13
Slangen87
BMW 325iA E91 -06
Om jag inte minns helt fel så kostade de 2700kr, 900kr för felsökning. Vet dock inte vilken givare de var.
Ko
2
Koffen
318i -04
Hade samma fel på min och bytte bägge givarna men felet kvarstår. Verkar vara den bekyktade kamkedjan som har längt sig och sätter felkoden. Ska prova att byta sträckaren till den uppdaterade till att börja med.
Visa användare
49
Bmw-Perra
520D M-sport F11
Hej! Givarna ligger runt 1300kr/st BMW-original (pirat är inte att rekommendera) oavsett vilken. Det kan skilja några tior mellan dem och är inte speciellt svåra att byta själv heller, kanske tar en 20-30min om man är ovan men har tålamod? Lite pillrigt är det absolut. Bytte båda kamaxelgivarna insug/avgas på min och fick en ny bil helt plötsligt i motorgången. Den var innan bytet trött orkeslös och allmänt seg och lite ryckig samt lite svårstartad ibland.

Här har du bra pris på VDO Kamaxelgivare
Länk

Även här.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.