|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag bytte i somras beläggen bak i förebyggande syfte, ingen varning hade aktiverats. Bytte även givaren. Just då nollställde jag inte räknaren i servicemenyn utan fortsatte köra För någon vecka sedan fick jag gul varningslampa för belägg. Lampan har tänts av och till lite under veckan men nu lyser den hela tiden. Jag lyckades via meny nollställa och få nya mil på belägg bak, och då släckts varningen ett tag. Nu är den dock tillbaka, och det r bara streck ----- istället för ett mltal och det verkar inte gå att återställa. Hur gör jag egentligen för att få bort varningen? Beläggen har bara gått ett par hundra mil, men har jag aktiverat givare eller vad är det som hänt? Tacksam för hjälp | |
|
Byt eller bygla sensorn. Villf u veta mer så sök på "470 ohm". Kolla även här Länk |
|
| Tack. Innebär det att jag kan brygga kopplingen, nollställa, och sen koppla in de nästan nya slitagevarnarna igen? Eller är det nya varnare som gäller om man fortfarande vill ha kvar den funktionen? | |
|
Du kan brygga kopplingen och sedan nollställa igen. Om du monterar din "nästan nya sensor" så bör det fungera men datorn kommer inte räkna ner km räknaren på rätt sätt dvs du kommer tro att det finns många mil kvar att köra och helt plötsligt så kommer den larma att dina belägg är i princip helt slut. Det är tänkt att den först ska räkna ner km räknaren och sedan larma när beläggen är i princip helt slut. Med din "nästan nya sensor" så kommer du få ett larm direkt när beläggen är slut. Jag har inte testat detta själv men det bör fungera så här. Jag hade nog bytt sensor eller byglat den gamla. Det har jag testat och vet att det fungerar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.