|
|
|
|---|---|
|
Länk 14 ägare kanske många eller vad tycker ni? | |
| Nja... Den har i snitt bytt ägare vart 9:e månad... Nåt säger mig att den har dolda fel eller halvdana reparationer... | |
|
Så ser inte ägarbilden riktigt ut. Ett par av ägarna har haft bilen i flera år, sedan är det ett gäng snabba ägarbyten mot slutet. Det kan vara exempelvis mellan bilhandlare, det måste man kolla i detalj. ------- //Lövet |
|
| Självklart är det som du säger, Lövet! Tycker bara att 14 ägare känns lite väl mycket och det var därför jag för skojs skull la upp ett genomsnitt... Just att den bytt ägare så ofta brukar enligt min erfarenhet betyda att nåt inte står rätt till. Den är ju trots allt bara 10 år gammal... | |
|
ja, min filosofi är: jaa tittar man på de billigaste så får man vad man betalar för. ingen vill sälja sin bil billigt, allra minst bilhandlare! men hittar man en billig bil hos bilhandlaren så får man vara beredd på att den i värsta fall tyvärr kan bli en dyr affär i längden , milskruvning o blabla. |
|
| relativt billig bil, min gissning är att folk som mig, 18-19 åringar som bor hemma med jobb köpt bilen och haft den några månader, sedan lessnat och bytt bil igen. Bara min teori, en del ungdomar är såna :) | |
|
En carfax avslöjar om den skruvats. Min gissning är att ngt är fel på bilen och det blir för dyrt att laga... Läcker olja ur motorn eller låda som kostar mer än vad det smakar. Cutting Losses... Sälj den billigt för att inte torska mer pengar. Fanns en 525ia e60-04 som rullar 21000mil för 55000... När ja sen carfaxade så hade den skruvats ca 12000mil... Är det för billigt för att va sant.. Ja .. Då e d så.. |
|
| Bilen har haft minst 4 ägare bara i år, dessutom är det brukandeförbud pga obetald skatt/avgift som säkert inte ägaren har tänkt betala. Känns inte riktigt som bilen att bli lycklig med iallafall. | |
|
Länk denna är mer vettig kanske 1 ägare sen import annons ser ju också bra mkt seriösare ut |
|
|
@Fredde85 import är alltid IMPORT i mina ögon. vad är anledningen till import ? - jo för att tjäna en hacka... sen ser många mätarskruvning som en ytterligare grej man kan göra för att maximera vinsten. mätarskruvning är den enklaste biten om man nu gjort allt jobb med att RESA hitta regga hämta tillbaka besikta.... jag avstår från alla importbilar... sv-såld ska det alltid vara. jag säger inte att sv-sålda bilar inte kan vara mätarskruvade men i min värld så ser jag bara import som en bra stor chans till att skruva o sälja vidare. därför tycker jag att den inte är vettig för 50 öre. |
|
|
Den 545'an som Fredde85 länkade till 2 inlägg upp är min. Även fast det står att det är en ägare så är det inte jag som har importerat den utan Bilstallet i Ljungby. Självklart är det fritt att tycka vad man vill om importbilar. Även jag var lite nervös för att köpa en importerad bil. Dock så fastnad jag för denna bil då skicket var otroligt bra, hade manuell låda och rätt känsla när man körde den. Vi den tidpunkten jag köpte bilen fanns det ingen motsvarande att välja på varken i Sverige eller Tyskland (Jag anser till skillnad från Residence att det finns andra skäll än ekonomiska att importera en bil, tex att just hitta den man vill ha). Efter att ringt till BMW och kollat med vad de hade i datorn om bilen och jämfört med kvitton på service och inte sett något konstigt så slog jag till, även fast den låg i den dyrare delen av prisspannet. Idag är jag glad för att jag gjorde det då det har varit ett trevligt bilägande. |
|
|
Residence: vilken inställning, man köper ju bästa möjliga bil och i en del fall erbjuds inte vissa modeller i Sverige eller det inte finns eller är ovanligt viss utrustning. E60/E61 är mycket ovanlig med V8 6vxl som svensksåld. Generellt sett sköter tyskar sina bilar bättre än svenskar bara det är ett bra skäl med import. För egen del hade jag fått åka snikutrustad automatare utan m-paket om jag krävt sv-såld. Mvh Stephan |
|
|
"Generellt sett sköter tyskar sina bilar bättre än svenskar" Det där vore spännande att få en trovärdig källa på. Kanske är det samma källa som brukar påstå att det inte saltas i Tyskland? Länk ------- //Lövet |
|
|
Men Stephen, min inställning baseras på att många bmws som är importerade skruvas. jag väljer det säkra före det osäkra! och precis som andreas_lofgren menar: vaddå generellt sköter tyskar sina bilar bättre än svenskar? @stephan: menar du att din är misskött nu för att det är en svensk som äger den? menar du att Klabe's bil är sämre skött nu för att en svensk äger den än när tysken ägde den? du har absolut ingen aning om hur varken jag eller någon annan sköter sina bilar. Vissa här byter olja var 500:e mil på sina 525i-04or och andra skiter i att byta olja och bara nollar oljenedräkningen. Finns inga speciella kännetecken på folk att de nollar oljenedräkningen att att de skruvat bil. i mitt fall väljer jag att avstå import, då jag ser detta som ett sätt att skippa och sålla väldigt många bilar där risken med skruvade mätare är större än med sv sålda bilar. Givetvis ska man alltid kontrollera bil och historik. men långt ifrån alla bmws i sverige och även i tyskland servas hos aukt bmw åf. därmed faller bmws lilla system om att kunna kontrollera bilarna. Min åsikt kring import kvarstår, jag köper inte import och jag var väldigt snabb med att ventilera mig till VARFÖR jag inte tyckte att den var vettig. Smaken är som baken, alla dividerar olika. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.