|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har givit mig f/n på att få ordning på bilen (e32 740ia -93) till sommaren men för var sak jag lagar/byter så blir det nya saker som dyker upp. Nu vill kylaren läcka lite precist upp till vänster under kylarslangen som går in/ut, ser ut som de sitter nån rund plugg där som inte håller tätt, stor som en 1krona. De gjorde bilen varnade för nivån vart låg när jag startade bilen. Jag kikade och det saknades mycket vatten. Ska täta och se om de kan hålla, så har nån något bra tips tackar jag för det, ska se om jag hittar något silikon eller dylikt som fäster på plast och tål värme. Fråga 2, jag har inte hittat nån luftventil att lufta systemet med, någon som har koll på M60-motorn och hur den skall avluftas? Tackar på förhand! | |
|
Någon plugg ska det inte sitta under övre kylaslangen på E32/34 med M60B40 i. Kan hända att det har monterats fel kylare någon gång i tiden. Kolla så att kylaren inte är spröd/skör för det brukar sluta med att man skjuter slanganslutningarna eller någon gavel på kylaren. Kolla även värmeventilerna vid torpedväggen. Plasten i dessa brukar temporärt gå att laga med lim som används för reparation av stötfångarhöljen och dylikt men inget jag skulle lita på i längden. Avluftning med v8 sker genom att motorn varmkörs med kylarlocket avtaget, efterjustera nivån när motorn svalnat av. |
|
|
Hej! Det finns någon tråd på forumet om luftning av kylsystemet. Sätt på full värme okså när du luftar. Bara Min Wagn! |
|
|
Har kikat närmare och de är inte nån plugg som är gjord att ta loss, ser ut som det är någon rund ring från gjutningen av plasten till kylaren, ska bifoga en bild när jag pillar med bilen igen. Då ska jag försöka laga kylaren, håller den tätt och nivån är den samma så vet jag att de bara är just där som det läcker, så kan jag beställa ny kylare Ventilerna till värmesystemet är det inte något blött kring vad jag kan se, däremot tjuvar de el när bilen är avstängd, de låter och surrar ibland, står bilen några dagar är batteriet dött, för inte full värme heller men de är ju ett annat problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.