|
|
|
|---|---|
| Sitter oväntat bra ljud i min e34 1994 jag köpte, inte bra ljud, men betydligt bättre än förväntat. Min fråga är, är de hifi ljudet i den? hur tar jag reda på de? Sitter 4 högtalare fram, 2 på golvet och 2 på panelen uppe vid rutan, så 2 i hatthyllan vad jag ser. Sitter även en subwoofer i den men jag vet inte vart? men man hör att de sitter en sub. Någon som vet vart den sitter? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Mig veterligen fanns det tre ljudsystem till E34: Mono, Stereo och HiFi. Mono 2st 5.25" fullregister innanför kickpanelerna 2st 1" diskanter ovanpå instrumentbrädan Stereo 2st 5.25" fullregister innanför kickpanelerna 2st 1" diskanter ovanpå instrumentbrädan 2st 5.25" fullregister i hatthyllan HiFi (Sedan) 2st 5.25" midbass innanför kickpanelerna 2st 2.5" mellanregister ovanpå instrumentbrädan 2st 3/4" diskanter i backspegelhörnen 2st 5.25" midbass i hatthyllan 2st 3/4" diskanter i hatthyllan Troligtvis har du Stereo-paketet som uppgraderats någon - med tex tillägg av en subwoofer. Gissningsvis har även originalhögtalarna inför kickpanelerna bytts ut, alternativt har det förstärkts eller modifierats vid kickpanelerna. |
| Tack så mycket för svar! | |
|
Behöver väl egentligen inte kompletera så mycket från förra talaren men jag har samma i min 540 94 och upplever oxå ett mycket bra ljud i den. Blev väldigt förvånad när jag testade det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.