|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min kompis och jag drar ner till Ringen den 20-22/9. Är det någon som är intresserad av att haka på? Vi åker från Sthlm antingen på torsdag e.m. eller tidigt fredagmorgon och har tänkt anlända till Ringen under fredagen för att kunna öppna spjällen redan kl. 14:15 då de öppnar. Banan är sedan öppen hela lördagen och söndagen. Maila en rad om du är intresserad av att hänga med! Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! | |
|
Hmmm... fan vad skoj det hade varit att haka på, inget ställe drar så i en som den gudomliga banan, det var ju inte så länge sedan du var där väl? Ha det så gott, hade gärna hängt med men plånboken säger nej... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
- pcdoktor. Faktum är att vi inte kom iväg sist. I takt med att regnandet i Europa ökade och öppethållandet på Ringen minskade strök vi den repan. Men nu är det nya tag! Helschysst repotage på din sida förresten. Jag har läst alltihop du skrivit hitills, väntar på avslutningen! Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Jag åker ner den 12-15/9 annars hade jag hängt med. Utöver lite andra BMW-snubbar så åker det ner ett gäng med ca 15 Porschar från Sverige. De som är intresserade av att hänga med kan maila. |
|
|
Kan man hyra in sig på en passagerarplats hos någon, någon gång gång i framtiden kanske? (I brist/väntan på eget vettigt fordon) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Önskar lycka till i avundsjukans anda... Var själv nere för tre veckor sedan, helt otroligt underbart. Längtar till ngn tíll gång. Bon Voyage /Svante |
|
|
Glömde en sak: Micke R: Jag har en biljett kvar till iofs bara 1 varv men iaf. Om du vill ha den kan jag skicka den. Du kan få den, alt byta den mot att du är vänlig nog och köper mig ett klistermärke. Hade ett på bilen men ngn snorunge eller annan skitstövel har varit o pillat sönder det. Skulle gärna vilja ha ett nytt. |
|
|
Nu är det dags att gör eventuella justeringar på bilarna inför nästa helg! För då bär det av. Vi blir väldigt evetuellt fler än 1 styck bil. Är det någon som är intresserad att utökan antalet ytterligare? - Johann. Du har sett att de strukit halva lördagen nu till helgen va? Mvh / Micke R |
|
|
Micke R, Halva lördagen har varit stängd hela tiden pga av FIA GT-loppet. Loppet är dock inställt så de kanske är öppet hela lördagen. Annars räcker det bra med 14-19.30 och då kan man dessutom dricka öl utan dåligt samvete på Fredag kväll. |
|
|
- Johann. Ja just det ja. Vätskegrejen där är ju inte att förakta. =) Jag visste inte att det är FIA GT. Kör de på Nordslingan också eller är det bara på GP:n? OM de kör får ni väl antagligen ganska bra fäste om de varit ute och "rensat" och lagt ner gummi? Ha så kul! Vi ses på Kullen den 28:e! Mvh / Micke R |
|
|
Att tänka på över helge: Hur fint skulle inte en Ringenresa sitta nästa helg? Det blir olika bilar från olika delar av landet. Haka på nu! MVh / Micke R |
|
Steffe |
Hej! Jag kommer inte. Tyvär. Har valt att rejsa med PCS på Mantorp under lördagen o söndagen. På måndagen river vi bilen..... Hoppas vi får rejsigt trevligt! Mvh Stefan |
|
- Johann. Jag hoppas ni hade det trevligt i helgen! Jag har en fråga, är banan öppen igen fram start? Eller måste man (som man tydligen i somras var tvungen att göra) köra vid sidan av banan vid Tiergarten? Mvh / Micke R |
|
|
Rapport: Helgen var suverän. Mulet med 13-15 grader. Ofantligt mycket balla bilar i depån och städat uppträdande på banan. På Fulda C.E., 1 passagerare och avstängt vid "Hohenrain - T13" så gick BTG på 9.23 enl. Hr. Video Kamera. - Johann. Jag skall framföra hälsningar från Manfred! (Han bjöd på ett varv i sin M3.) Mvh / Micke R Fulda Carat Extremo - din understyrningskamrat i bredsladdskurvan. :-( |
|
|
Gött att allt gick bra. /S |
|
|
-Micke R Jag var oxa dar, tyvarr med hyrbil, nu vet jag hur fort det gar att kora med en 316 utrustad med conti allcontact dack :-) Var det inte ovanligt mycket motorcykelolyckor, jag sag en krasch per varv. Annars var det ovanligt bra, tyskarna kanske har gasat av sig sa har mot slutet av sasongen. /Anders-som skall dit en gang till |
|
|
Ja, hojar de drog de allt av ett par stycken (Men inte mer än vanligt tror jag?). Två olyckor såg riktigt otäcka ut men förarna stod upp och gick omkring så det var nog inte så farligt. Den ena olyckan var i Hatzenbach. Jag kom dit precis när det hade hänt, men andra förare hade redan stannat för att titta till killen så jag körde vidare. Den andra var en kille om som hade gått in i däckstravarna i avspärrningen i Hohenrain? Antingen så hade han kommit över eller genom travarna? Hojen såg helförstörd ut och stod bakom avspärrningarna. Jag såg sedan en Opel Senator/Omega som hade gått rakt fram någonstans i Hedwigshöhe och totalt mosat hela fronten.(Förare och passagerare var dock ok såvitt jag kunde se) På banan tycker jag att det sammantaget var riktigt städat. Men på parkeringen bröt ett slagsml ut mellan två engelska hojåkare. Den ene hade en stor ringnyckel som vapen. Innan det hann sluta riktigt illa sprang dock andra emellan och bröt upp det hela. De slogs 1 meter framför min motorhuv (jag cruisade runt för att hitta en p-plats) så jag var ganska orolig innan de lugnat ner sig. Mvh / Micke R |
|
|
Bara lite nyfiken har Ringen någon hemsida som man kan kolla in på för lite info.. ? Jag skulle gärna haka på men jag behöver en annan bil för det :) Cabbe funkar inte så bra tyvärr. |
|
| menar givetvis någon gång i framtiden :-) | |
|
Det kryllar av siter, sök bara på Nürburgring... Ringens officiella: Länk FAQ-siter, typ..? : Länk Länk Mvh / Micke R |
|
|
Jag har lagt upp lite info om mina egan resor dit, du hittar även lite adreser till boende och krogsvängen i byn... www.bimmer.nu och klicka in dig på Nürburgring..... Ps. det funkar med cabbe på ringen, du bör ändå inte ge järnet första gången utan ta det i din takt,banan är komplicerad och stundtals reltivt hårt trafikerad av högst varierande fordon. senast jag var nere körde en gubbe på banan med en Mercedes dieselbuss från -65 som såg ut som kriget. Du kommer garanterat inte att ångra dig oavsett vad du kör för bil. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.