|
|
|
|---|---|
|
Såg nyss en video på youtube när man testade en 525d F11 ( vet ej årsmodell, därmed vet ja inte om de var en sexa eller en fyra) Har Själv en F11 med N47an och undrar hur stor skillnaden är mellan den andra n47 (525d) ljudmässigt Blev rörigt , men alltså hur stor är skillnaderna ljudmässigt mellan de bägge motorerna? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! | |
|
Skillnaden mellan den fyrcylindriga 525d och 520d lär vara knappt märkbar. Skillnaden mellan den sexcylindriga 525d och 520d är ju lika stor som vanligt mellan 4:a och 6:a. __________ Mvh Grelle |
|
|
Sitter du inne i bilen märker du en skillnad, eftersom 525d (med fyran) är bättre ljudisolerad. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Lars , det är också en grej som bag inte förstått mig på. Innebär det att för varje "hopp" i motormässit du kommer ju bättre ljudisolerad är bilen. Låter konstigt , men isåfall borde din F11 vara riktigt ljudisolerad jämfört med min oljebrännare ;) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Haha... kul tanke! Jag läste detta i samband med att 525d blev en fyra; då beskrevs skillnaderna, och där fanns "bättre ljudisolering" med. Nu gäller det nog bara kring torpedplåten (om sådan finns i dagens bilar). Vid närmare eftertanke kan jag gott tänka mig lite mer muller från motorn därframme - kanske skall ägna helgen till att riva isolering? Undrar just om de använder Gullfiber...? :P ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.