|
|
|
|---|---|
|
Skall eventuellt köpa en 540IA (-93) och och skall i så fall byta plastkulor och tryckreduceringskolv då det inte är gjort (bilen har gått 27 000mil) har suttit och läst och kollat på castrols hemsida, Och hittar inget ang Litervolymen till växellådan men på ett ungefär hur mycket går det så man vet hur mycket olja som man ska beställa? i mektipset framgår det 10L olja men är det verkligen så mycket? Vet att man fyller på tills det rinner över men på ett ungefär vill man ju veta :) sen om man ska beställa grejor som nya kulor och kolv + packningar skall man då vända sej till Lundbergs antar jag då jag läst att flera beställ därifrån något mer man skall byta som har med lådan att göra när man ändå är är igång förutom saker nedan ? -2 plastkulor -tryckreduceringskolv -Olja+oljefilter -Trågpackning -Ventilhuspackning - Kopparpackningar till påfyllnings och avtappningsplugg Mvh Tomas | |
|
Hej 10 liter får du nog räkna med tror det gick såpass när jag byte på min 540 för 10 år sen Mvh |
|
| Prata med Lundberg när du beställer så får du nog all info du behöver. | |
| @åströmarn Okey det går så pass mycket alltså ? har läst lite olika därav lite förrviring ang liter volymen läste faktiskt nån som skrev 3liter men det lät ju lite väl lite nån annan skrev 6-7liter sen i mektipset stod det 10liter är väl lika bra och köpa 10liter så man har så det räcker då :) | |
| @Kane yes tänkte göra det men tänkte om någon hade nåt på rakarm som man bör ta när man ändå håller på det var det som var tanken :) | |
|
Ja det är mycket olja i dom lådorna Bättre att köpa för mycket än ha för lite när man fyller på Mvh |
|
| Ja absolut det är ju bättre att ha för mycket än för lite, för då kan det bli jobbigt värre.. | |
| hur är det med oljan sen Vilken skall man köra på? har bra pris på Redline D4 olja som skall vara godkänd för bmw? som säljs tex på meca nån som kört på den ? | |
|
Känner inte till den oljan om det är den här du syftar till. Länk Jag hade hellre kostat på den rätta oljan istället för att tjäna några hundralappar, även om Redline hävdar att den ska gå att använda. Vad är det för olja Lundbergs säljer? |
|
| Om jag skulle renoverat en låda så att all olja byts skulle jag kunna tänka mig hälla i Redlineoljan. Men inte vid oljebyte när man byter mindre än hälften av oljan. | |
|
Köp rätt olja! 'Moderna' automatlådor kan vara mycket noga med rätt olja för korrekt funktion. Oljan har många uppgifter och måste funka för alla för att den ska växla korrekt. Databoxen som styr lådan förutsätter att oljan uppträder på ett visst vis vid den temperatur som oljan har just då och stämmer inte detta kommer den växla uselt och slitas ut i förtid. Sedan så får jag tillägga att oljan ska bytas ibland, min gamla 740iA -93 blev bra mycket bättre i lådan efter ett oljebyte. // Magnus |
|
|
Ringde och surrade med Lundbergs idag och han avrådde att chansa med Redline oljan jag frågade vad dom körde med för Olja och det var Penzoil multi-vehicle atf nej inget att chansa med så klart :) |
|
| Körde dom med Penzoil även vid blandning med originaloljan? | |
|
Det frågade jag inte utan jag frågade vad dom körde på allmänt och fick då penzoil multi-vehicle atf som svar har inte en aning om det är okey att blanda original olja med penzoil. annars är det bara slå en signal dit och fråga han verkar ha koll på läget ang lådor o allt runt omkring. Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.