|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tittar på blocket och ser att Z4:orna (E85) börjar komma ned ordentligt i pris och i vissa fall är biligare än vissa Z3:or. Är det så att priserna på Z:3or har börjat plana ut? Det är iof rätt stor prisspann på z3:orna allt från 70´till 150´. Vad tror ni om den fortsatta prisutvecklingen på Z3:or? ned i källaren eller kommer de rent av öka? | |
|
Priset på Z3 har planat ut . Jag skulle vilja påstå att priset förblir oförändrat. Det som hänt är att prisdifferensen har blivit mer markant mellan 4cyl. / 6cyl. / 6cyl.M (321hk). En orsak till att priset på Z3 har stagnerat är att den är uppbyggd med enkel och tillförlitlig teknik, det anser i alla fall min mycket erfarna BMW tekniker. Färre fel och billigare fel, Z3 har knappt några finesser. Jämför med Z4 med cab-motorer, styrservoproblem m.m. |
|
| z3 är en framtida klassiker.. en z3 3.0 är en framtida samlarbil och det märks på priset.. en z4 3.0 går att få för lägre pris än en z3 3.0 trots att det är samma motor.. z3 har ett klassiskt utseende och har ett historiskt värde.. den var ju den "första" roadster på länge om man bortser från z1 | |
|
Jag har varit sugen på en z3 senaste 10 åren.. Jag tycker det känns som att de stått stilla i pris under denna tid. Iallafall har de inte sjunkit mycket. Så länge man håller den i bra skick, kommer nog värdet hålla sig bra framöver. Nä nu är det dags att sälja av lite bilar och skaffa en z3 2.8 Eller ska man ha en z4? De lär ju ha nått prisbotten snart också. |
|
| Jag har följt priserna i 2-3 år. Tycker dock att de rört sig sakta nedåt. Sedan tycker jag att många lägger ut sina bilar för ganska höga priser och sedan ligger de länge, verkar vara lite trögt just nu (och visst borde det vara högsäsong? Eller kommer den senare?). Håller dock med om att 3.0 ligger högt, de få som kommer ut. | |
|
Sakta men mycket sakta neråt är min bild. I princip avstannat. Sedan är det väl så att välvårdade lågmilare är de som kommer att bli mer och mer eftertraktade antar jag. Men det är intressant att ha följt Z4 ner i priser så att de nu är jämförbara. Kommer de att fortsätta sjunka medan Z3 ligger kvar eller planar de ut på samma nivå? |
|
|
Kan det vara så att utbudet på z3:or börjar bli begränsad. Att tex 3.0 som endast tillverkades under 2 år och har en "stor" motor är de som kommer att sticka ut på sikt eftersom det är få bilar som finns tillgängliga? Trodde dock inte att Z4 (E85) skulle sjunka i pris så fort som de gjort. Mvh/Rolle |
|
| Lägg därtill att det är gränsen precis innan M och det därför är bra för Bensin/inköp/reservdelar/försäkring kalkylen. Så resonerade jag när jag letade 3.0. Jag gav dock upp och upptäckte dessutom att 1.9 var det enda jag fick försäkra (bland de billigare försäkringarna) :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.