|
|
|
|---|---|
|
Hejsan hejsan! Har ett litet problem, köpte nya stråklastare, dessa: Länk fast begagnade, hur som helst! har kollat på Youtube på hur man byter strålkastare och så vitt som jag har fattat det så måste man ta bort hela vattensystemet som sprutar för att få bort den lilla kåpan under strålkastaren, hur har ni gjort om ni har bytt? har ni några tips?! enligt videon: så ska man bara ta bort den men den sitter fast på min bil !? har BMW E46 2004 Sedan OBS! Försökte även kolla här Länk Länk men den vägrar komma loss eftersom det ser ut som den är ihopsvetsad ! My Black Pearl - BMW über alles | |
| Jag hjälpte far med att byta lyktglas på sin e46a 05a, det är bara att slita bort munstycket, sitter ordentligt. Akta dig när det lossnar för då sprutar det ut en skvätt ur röret. | |
|
På min -99 när jag bytte så var vi två st. En fick slå igång tändningen och spola medans den andra satt utanför och fångade hela munstycket. Ett råd, var inte den som sitter utanför och ska fånga munstycket >.<. Jag avskyr att bända och ta i när det kommer till plastdetaljer, dock nu när jag vet hur det funkar efter att ha plockat isär skiten så skulle jag inte ha några problem att vålda ut den. Sen vet jag inte hur det är på faceliften men på min pre facelift så gick det inte att ha teleskop munstycket kvar på strålkastaren när man tog bort strålkastaren från bilen. Man slog av en anslutning. Det sa dem inte något om i dem videos jag kollade på, men som sagt vet itne hur det är på facelift. Länk Och nej ovanstående teleskopmunstycke är inte samma sak som vi pratade om först. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag drog ut spolningen i kåpan och sedan krokar/ lyfter man av kåpan och sedan var det inga problem lite knicksigt kanske ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kommer säkert vara någon som tycker det här är jättedumt nu. Men bytte lyktglasen på min 320 för nån månad sen, och då gjorde jag faktiskt så att jag lossa och pluggade slangarna samt drog ur kontakten till motorn för strålkastarspolningen. Anledningen till att jag gjorde det var för att det går åt så mycket spolarvätska samt att bilen ser så smutsig ut när det kommer spolarvätska på hela huven när dom används. Sen om man är dålig att tvätta bilen på vintern kanske det är dumt att koppla ur dom. Ända gången som man måste ha strålkastarspolning är ihop med original xenonlyktor. |
|
|
Jag vill tacka för alla svar var till stor hjälp, sorry för den sena posten! Allt gick bra sen förutom att ja hade råka köpa nya lampor som va till coupe modellen trodde den skulle passa sedan, hör av er om nån är intresserad att köpa! Gott skick är dem! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.