|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en bil med följande utrustning Servicebok, Lackförseglad, 17" BMW fälgar, nya framdäck, ASC, PDC, ACC-klimatanläggning, EL-Sportstolar med minne, halvskinn, borstad alu invändigt, BMW Business CD, 8 x airbags, skidsäck, elspegl uppvärmda, elhissar, multiratt med farthållare, lilla färddatorn 8300 mil, importerad 2000 , svart metallic. Begärt pris är 200 000:- är det rimligt? | |
|
Lite bakgrundkoll så allt är ok och en bit ned under 200k så gör du en bra afffär. Asken |
|
| Det är ett rimligt pris anser jag. Varken bra el dåligt. | |
|
Låter rimligt. Jämför du liknande bilar med olika mil på mätaren så brukar 10.000 SEK / 1.000 mil stämma ganska bra.... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Erito, Om två identiskt lika bilar i toppskick har gått 6' eller 8' skiljer väl inte 20'SEK heller. Gör det verligen det? Jag själv skulle, om den som gått 8' vore något finare betala minst lika mycket för den bilen som den som gått 6'. Min slutsats är 2' mil på en bil är typ ingenting för mig. Men det är ju jag :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Beror väl helt på vart i skalan milen ligger men jag tycker det låter lite mkt med 10´ per 1000 mil. |
|
|
Ja, det är ganska mycket med 10' per tusen mil, men upp till 11-12 tusen mil stämmer det ganska bra... Jag säger inte att det är rätt eller fel, bara vad jag sett på marknaden. Ni får gärna låta bli att hålla med mig om ni vill :-) |
|
|
Jag tror som erito att milen är väldigt känsligt. Den som försökt att sälja en bil med förhållandevis många mil vet att det ofta är väldigt kinkigt. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.