|
|
|
|---|---|
|
Kondensorfläkten lever rövare. Vid längre tomgång cyklar den på max emellanåt. Trots att AC knappen inte är intryckt / aktiverad. Kylarfläkten går på lägre fart. Vad kan det bero på? Elfel? Temperatursensor utomhus är trasig och visar -40 grader. Kanske påverkar? Har någon erfarenhet av något liknande? | |
| Byt tempsensor, Den sitter framför höger framhjul. | |
|
Tack för tips. Fler tankar är välkomna. |
|
| Hade samma problem på min 750 efter jag kört på en katt eller vad det var :/ | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
På en 99 ska fläkten funka oberoende av om ac är på eller ej styrs av flera olika parametrar kylvattentemp via sensor eller från motorstyrningen. hastighet. Katalysator temp ,ac tryckgivare åtmistone om det är M62TU där elfläkten är "huvudfläkt" och vanliga fläkten sekundär Vid start ska fläkten snurra några varv för att generera en signal till motorstyrningen att den funkar annars läggs en felkod. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Så kondensorfläkten är den som ska arbete för att hålla motorn vid normal temperatur på tomgång / kökörning? Det är en TU. Då kanske det är normalt då. Men lät mycket ordentligt från den. Som om ett plan ska lyfta. Nästan. | |
| Trådlyft gäller e 530ia bilen går hur fint som helst men fläkten framför kylaren Länk går igång nästan direkt när man står på tomgång har aldrig upplev så tidigare på mina andra bilar inga felkoder finns skall tilläggas? | |
| Skall tilläggas att det är ingen skillnad om ac knappen är på eller ej | |
|
Min betedde sig å samma sätt. Fick byta tempgivaren i undre kylarslangen. |
|
| Tack för tipset | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.