AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.135

Läderfärg BMW F10? + iPhone fråga och sänknings fråga.

Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Är det någon som vet vart jag kan köpa läderfärg till min 530d F10? Har blivit lite sliten på just ett ställe långt nere på ryggstödet.

Har venetobeiget dakota läder och komfortstolar.

Sen har jag en annan fråga!
Har utrustningskod 6FL USB anslutning för 3200:- och 6NF Anslutning för iPhone samt mobiler med mp3-funktion för 1200:-

Är detta någon slags iPod/iPhone interface? Just nu spelar jag musik genom aux kabel men skulle gärna kunna koppla in telefonen i någon slags iPhone interface så jag kan byta låt genom rattknapparna och få laddning. (har iPhone 5s) Enda jag ser nu under armstödet är ett USB och ett AUX uttag.

Har även kod 644 Förberedelse för bluetooth för 8000:- Är detta bara en förberedelse för ganska höga 8000:- eller är det en fullfjädrad blåtand som jag kan streama musik genom, prata i telefon osv?

Har Navi.prof om det spelar någon roll för frågorna.

Min bil har även en knapp nere vid växelväljaren där jag kan välja mellan Sport, Sport+ och Normal. Är detta något som hör till min Sport automat eller är det något till fjädringen? Hittar inte i min utrustningslista att jag skulle ha någon ställbar fjädring nämligen.
Vill gärna sänka bilen typ 30-40mm, är det något problem när jag har denna knappen?
För övrigt angående fjädrar. Funderar på Eibach eller H&R. Rekommenderar ni någon annan tillverkare?
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Andra frågan gäller din E61:a va?

6FL:
Länk
Länk

644:
Länk

USB-/ljudgränssnitt - S6FL
Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth - S644
Röststyrt uppringsningssystem - S620
Navigationssystem Professional - S609

Men allt detta verkar bara höra ihop med förra generationen femserie.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Tack för svar! Alla frågor gäller min F10.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Jag tror inte dom beteckningarna du nämner finns för F1X. Har du kollat i konfiguratorn? Vad har du för VIN, sju tecken i slutet av chassinr.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Minns inte vin just nu. Men kan kolla lista hemma. Men i specen med priser så är det dessa koder som står.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Med utrustningskoder 644 och 6NF ska du kunna streama musik med blåtanden. Du borde kunna gå till multimedia-läget i menyn och se telefonen där, du måste dock gå till blåtandsinställningar och slå på att du vill använda blåtandskopplingen till musik.

Med 6NF ska du också ha möjlighet att köpa en snapin-adapter för iPhone 5/5s och sätta i mittkonsolen. Det är egentligen inget jag personligen rekommenderar, om du inte vill ha en snygg (och dyr) laddare till telefonen. För uppspelning av musik fungerar streaming bättre i mitt tycke.

Om du inte har adaptiv fjädring så spelar knappen ingen roll för fjädringen. På bilar med adaptiv fjädring styr knappen den också, men knappen finns även på bilar utan adaptiv fjädring och den styr då växellådan, gaspedalen och styrningen (och kanske något mer?).

På transportstyrelsen kan du kolla bilens VIN genom att mata in regnr.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Här kan du kolla vad som går att göra med din bil och din telefon, när du har VIN-numret. Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
644 ihop med 6NF ger inte möjlighet till streaming via BT, åtminstonde inte på en tidig Fxx utan combox.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jaså? Googlade nämligen och hittade just någon som kunde det med de utrustningskoderna. Men då kanske det hängde på årsmodellen? Fattar inte att de har gjort det så krångligt med utrustningskoderna, har fortfarande inte riktigt hittat logiken (med deras 6XX-koder). Ok, då kanske jag får ta tillbaka. Enklast då är nog att använda länken som jag postade ovanför för att få svar på vad som funkar.
Sh
53
Shush
530dat maxxad 04
ring och prata med schmiedmann ang läderfärg. de har det inne :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.