AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.400

E91 320d "stannar" vid gaspådrag

Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Har en 320d -08 som "dör" om man varvar den upptill ca 3000 varv några växlar i rad. Startar man om den så är allt som vanligt. Inga varningslampor lyser. Jag bytte dieselfilter nyss men ingen bättring, Bmw kopplade upp den men hittade ingenting. När jag själv läste av felkoderna med Bmwhat så får jag dessa:
4D7F DDE control unit
4CAF DDE internally engICO
Någon som har någon aning vad det skulle kunna vara?
Avgassystemet är bytt, kan det bero på någon givare till det som tycker att mottrycket inte är rätt?

Tack på förhand
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Hej,
Jag är väldigt nyfiken på om du fick någon lösning på ditt problem? Hur gick du vidare? Fortfarande samma fel?

Tack på förhand!

//O
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Jag trodde problemet var löst när jag bytte dieselfilter men icket. Jag har slut på idéer
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Tråkigt att höra! Kunde inte BMW hjälpa dig vidare?

Har kikat runt lite på nätet och hittat en del liknande fall..
Tex nedan post:

Länk

Känns som det är ett rent mjukvarufel och en ny programvara skulle vara en möjlig lösning?

// O
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Jo jag tror också på ett mjukvarufel, ska fara och höra om dom kan uppdatera mjukvaran. Jag lider inte direkt av det, provocerar jag inte så händer det aldrig så därför har det inte blivit av att jag lämnat in den igen.
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Mitt problem sannorlikt löst.. :D
Verkstaden bytte något på turbon. Liten bricka som kärvade något..
Vanligt fel tydligen..
Hur gick det för dig?
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Jag har fortfarande inte lämnat in bilen :/ jag har tänkt på det flera gånger men semester och jobb har gjort att det inte har blivit. Hade du precis samma symptom som mig? Vad exakt bytte dom, har du någon länk på bild eller beskrivning vad det är?
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Inte hundra koll på vad de bytte men fick föklarat för mig att det var ett vanligt fel på dessa motorer, liten rep.sats till turbon..
Ring till BMW och hör vad de säger.
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Ok, men du hade precis samma symptom som jag har beskrivit?
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Japp, samma felkoder och exakt samma symtom.
ni
2
nisse74
320d Touring-08
Har en 320d 08 som tappar lite driv vid 1300 1500 varv inget problem om man gasar hårt men när man fin kör, är bilen kall är det än värre.
Var lösningen på att byta något i turbon som kärvade?
Vad kostade det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.