|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 328 -98 har precis gått sönder, det kommer ganska mycket vitrök ur avgasröret när jag drar igång bilen och motorn låter konstigt, låter som att den inte går på alla cylindrar. Några veckor tidigare när jag åkte upp till Arlanda så överhettades motorn när jag stod på parkeringen och inväntade personen jag skulle hämta. Stängde snabbt av bilen och lät motorn bli kall igen innan jag drog igång den igen men kunde inte få igång bilen(Kylarvätskan var på en bra nivå så inga konstigheter där). Kom dit nästa dag med min kompis och hans bil då vi skulle bogsera min bil till en verkstad, när vi väl bogserar bilen så fick jag igång den utan problem, kunde även stänga av bilen och dra igång den utan problem. Men nu när jag försökte dra igång den så kommer det ganska mycket vitrök och motorn låter ojämnt. Hörde även ett väldigt konstigt ljud på bilen för ett tag sedan, hade kört en bit med bilen och skulle precis parkera bilen, då hörde jag ett ljud som lätt som kedjor som snurrade och slog i något hela tiden, hördes ganska tydligt också. Jag misstänker att bland annat topplockspackningen har gått på bilen i och med att det kommer vitrök från avgasröret. Vad tror ni? Mvh Olle24 | |
| Oj låter som toppen har rykt! | |
|
Japp det låter som om blockpackningen /topplockspackningen har gjort sitt , hur har du det med vatten har det sjunkit ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.