|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är nybliven ägare till en Z4 med cabstrul (som alla andra). Självklart har jag läst och googlat men vill ändå kolla så jag inte missat eller missförstått något innan jag bokar tid. Bilen funkade bra innan vinterförvaring då den var strömlös. När den kommer ut så lossar den bara i framkant men fälls inte ner, man hör heller inte motorn. Jag har kollat förvaringslådan i bagaget och har testat att fälla ner och upp rutorna på båda sidor som någon skrev att man skall efter strömlöshet. Lampan på cabknappen lyser orange, blinkar inte. Kan det vara en säkring och isåfall vilket nummer är det? Min manual är på tyska, kan någon förklara hur jag kan cabba ner manuellt om det blir fint väder till detta är löst? Mvh John | |
|
Hej! så här står det i boken om den gula lampan: If the yellow indicator lamp in the button lights up continuously with the button pressed, then the convertible top compartment panel is raised and the convertible top cannot be moved. Kontrollera att utrymmet för cabben är i nerfällt läge i bagageutrymmet. manualer på engelska finns att ladda ner här: Länk |
|
|
Kan uppdatera denna tråd med att cabmotorn var död som för alla andra. Jag bytte det idag på BMW i Kalmar för 11000kr inkl lite extramaterial som behövdes och arbete. |
|
|
Tråkigt men tyvärr väntat ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.