AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.306

Vit bil med beige skinninredning - funkar det!?

Sida 2 av 2
Det kan faktiskt vara en fördel att ha en mer unik färgkombination vid försäljning. Majoriteten av bilarna på marknaden är ganska likartade standardbeställningar med svart klädsel. Vilket således gör att konkurrensen mellan dylika bilar blir större på begagnatmarknaden. Inte hellre väcker det några speciella känslor hos den presumtive begagnatspekulanten. Så länge du inte beställer en grön bil med röd läderklädsel eller dylikt kan du känna dig relativt lugn.

Trälister på en X3 ställer jag mig dock något tveksam till beroende på interiörfärg. Synd att svarta högglanslister inte verkar finnas i standardutbudet. Det hade passat perfekt till oyster.

Exempel på alpinvit pre-LCI F25 med oyster: Länk
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Nej, som du säger svart högglans finns ju inte till X3. Däremot finns en variant som heter "Dark Copper" högglans som kommer nu till faceliften. Dock väldigt svårt att bedöma hur den ser ut irl. Har bara sett den i konfiguratorn

Jo
1.160
Joofa
Alpinvit och oyster är läckert. Har även sett det en del på X5:or. Men bilen blir lite för mycket av en gräddbakelse...
ps
37
psilow
M240ix -20
Porsche Cayenne -20
Vi valde mineralvit metalic och sadelbrunt skinn - grymt snyggt enligt mig. Jag gillade verkligen de bruna stolarna i vår gamla 335:a - och det är snyggt till svart och aluminium i inredningen - så det var ett lätt val även i den nya X3:an.

Vad gäller interiörlister så är jag tveksam till trä i alla BMW som inte kan ses som rena glidare - tänk 7-serie. BMW står för en mycket modern bil i min värld och då passar helt enkelt inte trä - det gör sig mycket bättre i Mercedes. För att bryta av mot all aluminium så är dock Dark Copper klart spännande. Även om svart högglans hade funnits är det no-no i mina bilar, även om det är snyggt på bild - jag gillar inte störande reflexer inne i kupén.

Viktigast av allt är dock att man väljer det som man trivs med: man betalar mycket för bilen och man skall tillbringa mycket tid där (förhoppningsvis). Har man en smak som är "way off" så får man väl välja mellan att göra en sämre affär eller att göra avkall på sina preferenser.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Vit m-sport med beige skinn är fräscht, med en m-sport Alu list. Annars är det klassiska beige/valnötsrot aldrig fel!
Jo
1.160
Joofa
Psilow, kul att du beställt mineralvit, det blir det nog för min del också. Jag är lite osäker på sadelbrunt. Ena stunden tycker jag det är jättesnyggt medan jag andra stunder blir väldigt tveksam. Oj, vilka bekymmer man har...
Jag har svarta högglans lister i min bil och har faktiskt aldrig märkt av några störande reflexer, även om man skulle tycka att risken finns för det.
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Våga vägra svart invändigt. Beige kanske känns väldigt flott och blir väl lite mer jobb att hålla just ljust.
I tjänsteharven (vit folka) tog jag mörkbrunt skinn. Mkt p.g.a. Min frus hästintresse (brun häst och oftast brun utrustning) vilket gör kundbesök med kvarglömd sadel i baksätet mkt mer diskret.
Och slippa känslan av att sitta i ett svart hål eller spotlight, alltså lite mittemellan svart och ljust.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.