AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.735

Angel eyes lampa E91?

ibland så blinkar båda sidorna i nästan strobeliknande takt. Nu har vänster sida "nästan" lagt ev, trodde den var trasig men den lyser svagt svagt. Måste ju vara ett större fel ? Ny lampa kostar 450 :- på bmw, kan man byta bara lampan och behålla reflektorn? Och hur sitter den fast skruvad eller bara rycka ut reflektorn?

06 E91
Dr
362
Drib
325i-08
Det går att byta bara lampan, men den är ingjuten i "reflektorn". Det är alltså inte kontruerad för att ersätta bara lampan, men det går. Tror det var en lampa BA9S, men inte helt säker. Om du vill kan jag kolla upp vad som sitter för jag har lampor och reflektor kvar (bytte senare till led).
Visa användare
15
MikkeNoOne
340i F31 -16
Lampan är inte ingjuten i reflektorn.
Av med däcket, bort med innerskärmen så kommer du åt lampan.

passa på att uppgradera till vita ledlampor (om du inte redan har det).

här är en DIY Länk
Dr
362
Drib
325i-08
Bekräftar härmed att det sitter en BA9S i Länk
Jag tog 2st polygriptänger och vred sönder "Belysningsenhet ljusringar" och plockade ur lampan. Limmade fast den nya lampan i "Belysningsenhet ljusringar" och monterade tillbaka allt.

Om lampan lyser svagt bör det finnas felkoder.
Ok ska kolla felkoder, men iom att den glöder jaja byter så få vi väl se.

ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Ba9s lampa finns hos Biltema. Det är bara att ta lös själva lampan från reflektorn och stoppa in nya lampan. Ngn form av manipulering av reflektor hus behövs för att kunna ta lös gamla lampan
Visa användare
15
MikkeNoOne
340i F31 -16
Hmm.. missförstod visst lite.
Men det är ju smidigare att byta ut allt (ett plus är att det blir snyggare).
Tex Länk
Finns säkert billigare någonstans om man söker lite...
ra
340
raj55
Här har du en video. Han monterar en LED lampa. Du kan montera halogen lampa eller en LED lampa, som du vill.

ra
340
raj55
Här kan du byta ut till en annan BA9S halogen glödlampa efter manupulering av lamp huset (BA9S köps på Biltema). Detta är den billigaste teknik!

Länk
Inga felkoder och nu verkar fanskapet fungera då och då. Men om jag kikar på mina änglar så lyser dom brano. Har ljuspaket som extra men... Om nu nån har bytt till led före mig är det 1 eller 2,3 led i samma? Därför jag kan tänka mig att min bara glöder. Ska riva innerskärm i helgen få se.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.