AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.845

TA Technix Intercooler till E90 335i -09

Hej!

Jag har sedan i höstas en 335i -09, som jag håller på och skrämmer upp lite. Jag köpte nyligen följande intercooler:

Länk

Inte från just den butiken, men samma kit. Det ska bara vara att installera, men på plats i verkstaden så visade det sig att den böjda slangen som sitter på bilens vänstersida inte har rätt vinkel och inte passar ihop med originalanslutningen. Dessutom är båda mjuka, så det skulle vara en adapter däremellan. AC-röret går också in ungefär 1 cm rakt ovanför intercoolerns anslutning. Det passar inte helt enkelt.

Butiken jag handlat av är seriös och det går att skicka tillbaks varan, men de säger att jag är den första kunden som det inte har passat för. Jag har blivit erbjuden några hundra i kompensation, men jag vet inte hur jag skulle kunna få ihop det hela.

Kan det skilja från bil till bil? Jag tycker det verkar konstigt. Kittet ska funka till E90, E91, E92 och E93 från -06 eller -08 beroende på modell.

Jag funderar på om jag ska ta kompensationen och sälja kittet vidare och köpa ett annat, eller om jag ska skicka tillbaks det. Jag vill ju inte att någon annan stackare ska köpa det och råka ut för samma sak som jag.

Någon som har en idé?
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Du har N55-motorn, föregångaren hette N54 och ska ha ersatts runt 07-08 tror jag. Säkert det som är ditt problem, dvs att kitet är till för den andra motorn.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
N54 ersattas först 2010 av N55. Men visst kan det vara som vitoco säger, dvs att du har fått ic till fel motor och installation.

Coffe: prova att posta i trimavdelningen på forumet. Finns enormt mycket kunskap om att vässa N54 och även en del om N55-.
Tack för svar, jag provar att posta där!
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Jaha så den kom t.o.m. så sent, tack för rättningen :-)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Var inte meningen att rätta utan bara bringa vägledning i frågan.. Det kan ju fortfarande vara så att TS fått IC till fel motortyp/installation.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.