|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis blivit ägare till en BMW (första) och jag är inte annat än helnöjd. Kanonbil. Men har ett litet problem. När jag ligger på e4 i tex 100 med farthållaren I så har hastighets och varvräknaren en tendens att höjas och sänkas lite. Förstår ni mitt problem? | |
| Har du farthållare med bromsfunktion? | |
| BMW berra: nej det tror jag inte.. kanske mätarna är av vacum modell? | |
|
Har du kollat om varvnålen gör samma om du står still med bilen i friläge och gasar upp varvtalet till samma varv du har i 100km/h? Min varvnål rör sig ytterst lite ryckigt och står inte helt still när jag varvar upp varvtalet och håller det jämnt på ca 2000rpm. (nålen rör sig ca +-1mm upp och ner) Motorn låter dock helt normalt och går inte upp och ner i varv. Den gör lika om jag står still med friläge eller om jag har växel i och åker. |
|
| Ska göra det! Precis min rör sig också upp o ner ca 1 mm. Har inte hört att tomgången i sig ändras. Säkert inget farligt!:) jag har automat. | |
| Hmm, kan det bara momentomvandlaren i automatlådan???? | |
| Du skriver att BÅDE hastighets- och varvräknaren har denna tendens. Om momentomvandlaren slirar är hastighetsmätaren still men varvräknaren ändras. | |
| Okej. Skönt med ett lugnande besked då. Provade att ha i neutralen och varva ca 1500 rpm och då for den inte upp och ner. Skumt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.