|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det nån annan som reagerat vilket dåligt utbud av roligare bilar det finns på marknaden? jag letar efter en andrabil och vill gärna ha något man inte behöver skämmas i eller gått för långt men det mesta verkar vara skruvade importbilar med dåligt förlutet..... Vill helst inte importera heller med anledning det tar för mycket tid i anspråk..... | |
| Du kanske kan förtydliga vilken typ av bil det gäller? :) | |
|
Roliga bilar sa du..... finns inget roligare än 1M då!! :) |
|
| M5 | |
| Förmodligen vill även han ha en M3 dkg:-) härligaste soundet från M divisionen genom tiderna och oerhörd körglädje. Dessutom till ganska rimliga pengar. | |
| @Skorpionen: Det går ju även få en Volvo 240 rolig, dessutom är den snyggare än 1M också ;) | |
| Tex M5, M3, Alpina, E63, E55, RS4 är väl främst jag tittar på med ren historik och relativt lågmilade. | |
|
Har kollat på Volvo V70R, dvs 2005-2007, även där SV-sålda med skruvade mätare. Skjut mig inte nu för att titta på en Volvo V70R men det är en bra allroundbil utan att dra till sig någon större uppmärksamhet och bra bruksbil. |
|
|
@Phoenix: han ville inte ha nått att skämmas i, då går 240 bort! Sen måste du ha en väldigt bisarr sida om du tycker Volvo240 är snyggare! ;) Sälj den där Z4 M ( träskpaddan) o köp en 1M så blir du också en glad prick! :) |
|
| Haha ;) | |
| Nu när nya m3/m4 kommer lär det komma ut en hel del m3 på marknaden. Håll ut 😉 | |
|
Det gäller nog att vara snabb. Norrmännen verkar vara på hugget. Undrar om det har blivit billigare att importera M3'or i norge. Sålde min till Norge precis och den snubben hade redan hämtat ett helt gäng M bilar. |
|
| Med tanke på att en E36 i Norge kostar 200'+ så lönar det sig säkerligen :) | |
| Jag sålde oxå min förra M3 till Norge, en handlare som hämtade den, han visade dock ett papoer på vad enbart "straffskatten" kostade honom för att ta in den till landet så det är inte konstigt att sportbilar är dyrare där!! | |
|
Hur går man tillväga för att sälja bilen till Norge och tjäna lite kosing? Annonsera på Finn.no? Norrbaggen kommer ner till mig och hämtar bilen? Jag fyller i några papper? Åker jag på någon straffskatt? En Z4 M i Norge kostar mellan 500-600' :O |
|
| Intressant undrar vad min M5 skulle kosta? | |
|
Phoenix M3: Jo, men bilarna utan skatt är oftast billigare i Norge. Ibland kan utbud/efterfrågan ställa till det, men det är alltså skatten som gör att bilen kostar 500 - 600 000. Skatten är, eller var när jag bodde i Norge, baserad på ett antal faktorer. Cylindervolym, utsläpp osv. Det är alltså inte så att du kan sälja din Z4 till Norge för 600 000 :-D Snarare kommer han vilja ha den så billigt som möjligt, och kanske är M-bilarna billigare i Sverige än i Tyskland just nu? |
|
|
Precis! Handlaren som köpte min jämförde med att hämta i exempelvis Italien istället och då skiljde det i princip ingenting mot att köpa privat i Sverige. Jag sålde min för 260 och det kostade norrmanen drygt 400 till att få den skattad/klar till försäljning där. Helt sjukt!! Elbilar däremot hade fått sänkt skatt så att köpa en Tesla var billigt i Norge. Och det räcker att annonsera på Blocket, norrmännen läser där..:-) Nu sålde jag till en handlare och det var mycket smidigt, han hade med sig egna skyltar så jag behöll mina vilka ska skickas in vid avregistrering ihop med försäljningspapper, ägarbyte görs inte som vi är vana vid på regbeviset. Se dock till att bilen är avställd när den säljs så att du slipper betala försäkring/skatt under transportstyrelsens handläggningstid innan den blir avregistrerad. |
|
| Ja, Teslan är bland annat momsbefriad vilket gör sitt. Istället för att köpa en 520d touring så kan man klippa en Tesla S P85 istället. Ett konstigt land på många sätt. | |
|
Ok, tack för svaren. Jag har inga planer att sälja då jag inte hittar en roligare bil för lagom pengar som erbjuder samma körglädje som monstret jag har nu, Och nej 1M är inget alternativ då jag vill ha en "riktig" M-bil ;) |
|
| Det är bara att beräkna vad er bil kostar att importera till Norge Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.