|
|
|
|---|---|
|
På min- 07 (facelift) så får jag nästa ta i för att flytta växel spaken mellan Automat läge till det Manuella läget och det låter ju som när man lägger i en växel på en gammal volvo automat ! På min gamla -03 Touring så var denna förflyttning så gott som ljudlös. Hur är era lådor och vad kan felet vara? /Martin //BMW-För dig som älskar att köra | |
|
Stå stilla och lägg den i man ( till vänster ) och tryck på parkering uppe på spaken så ska den flytta sig själv om den går som den ska. Ett sk självtest har jag hört. Då låter det lite, annars helt tyst. Mvh Jonas B |
|
| Men då måste det väl vara en motor som hjälper tillbaka spaken. | |
|
Min är både lätt att flytta mellan lägena och tyst. ___ //Ulf |
|
|
Testa att starta som vanligt, lägg i D. Sedan till man till vänster. Spaken går tillbaka till P om du antingen stänger av på start/stopp knappen eller trycker på P för parkering. Ut o testa bara. Mvh Jonas B |
|
| Var tvungen att testa det idag. Det stämmer. Den slår tillbaka ganska hårt. | |
|
Min gör inte det..för tjejen lyckades glömma spaken i man läge och då låg den kvar! Ska testa igen. . /Martin //BMW-För dig som älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.