|
|
|
|---|---|
|
Hej! För ett par veckor sedan hade jag bilen inlämnad på reparation. Man bytte stötfångare då det var en spricka i den. Bilen är en 520d uttagen oktober 2012 som gått 3000 mil. Strax efter detta upptäckte jag att min AC inte längre fungerade. Jag ringde dem och berättade detta varpå de bokade in bilen på en ny tid(idag). Efter kollen säger de att kondensatorn läcker och att de beställt ny från Tyskland och det tar två veckor. Hur stor är risken att kondensatorn är trasig/läcker på en 1,5år ny bil? Känns det inte som dom tabbat sig med något när de bytte stötfångaren? Tacksam för era åsikter! | |
|
Hur har sprickan i kofångaren uppkommit ? Tänkte om bilen har fått sig en smäll så att kondensorn spruckit. Annars brukar det väl bara vara packningar/tätningar att byta om man monterar bort något i ac:n |
|
| Det var en kollision i väldigt väldigt låg fart på vänster sida.. Tvivlar på att det skulle ha påverkat kondensatorn. | |
|
Hej på er, skakar liv i denna tråd då jag av en händelse fick veta att det är en Puma på vissa Fxx 520d, kondensorn byts ut beroende på tillverkningsnummer. Min bil C978554 tillverkad 2013-02-26 är en av dem, jag ska på Ivars den 22 denna månad så får vi se hur det blir. Min AC funkar dock. |
|
|
Det är skillnad på en kondensor... Länk Länk och en kondensator. Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Japp då var kondensorn bytt, och AC'n fylld. Men oj vad flugor det var på kylaren, kondensorn sitter framför kylaren. Mer än 50% var täckt med flugor/flygfän. Bilen har 13800 mil på mätaren, inte konstigt då att jag tycker tempen kommer snabbt ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.