|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att jag skulle byta vänster vajer på min e46 sedan men går inte alls nå bra, någon som kanske kan förklara hur man gör? Vajern är lös vid bromsbackarna men en bit in sitter den fast i bakvagnen? Har försökt dragit i vajern, smörjt och tryckt men känns helt stumt... Har även skruvat av muttern på vajern mellan sätena, sitter den något mer i kupén? Måste man ner med avgassystem och värmeplåten under också eller? | |
| Har du hunnit fixa det? | |
| nej har du något förslag? | |
| Har nog bara bytt på E36 kaross tidigare men standard brukar vara att lossa/vika undan värmeplåtarna. Det brukar vara trångt och bökigt men ta ner nåt avgassystem känns onödigt. | |
| ok får göra ett försök igen, och prova lossa värmeplåten mvh | |
| Har tyvärr aldrig bytt på e46, magkänslan säger att det är bökigt men det behöver ju inte vara det. | |
| Kollat lite snabbt idag och förstår inte riktigt hur den sitter fast i bakvagnen? Om man bara ska dra den åt nåt håll? Väldigt trångt är det iallafall :/ Tänkte hissa upp bilen på lyft imorgon så får se hur de går. | |
|
Fann inget klipp åt dig när jag kikade 10 sidor bakåt. Finns en hel uppsjö, så du får leta själv om du kan finna något som kan hjälpa dig. Sökte själv på: bmw e46 replace emergency brake cable |
|
|
C:a 10 inlägg ner är detta Google översättningen: Av denna länken Länk 1 . Köp nya kablar ( du kan inte bara köpa kablar , behöver du " lock " också) 2 . Släpp avgaser 3 . Drop drivaxel 4 . Ta bort eventuella pastic i vägen 5 . Ta bort hjulet ( s) + rotor ( s) 6 . Ta bort trumbromsar( ta hand så att du vet hur man ska montera den nya e - bromsvajern ) 7 . Ta e - bromskabeln från hållarna på GASTANK och dra , om du har tur kommer de att komma Loos från wheelhub 7.1 Om de inte lossnar , måste du ither bort navet och bänd ut kabeln från navet eller ta bort drivaxlaroch bända av kabeln . 7.2 Jag bort navet från bilen med axlarna fortfarande fästa vid knutpunkter och fastnat en nyfikna järn mellan navet och kabel , tog mig en bra 20 min innan det äntligen gav . 8 . När de är lös från navet , du bara dra kabeln genom hålen i hjälpramen och chassit . 9 . Få en tång och ta tag i kabeln där den ansluter till chassiet , dra kabeln samtidigt vicka kontakten åt sidorna , som har en vän att dra medan du vicka det är mycket rekommenderat . 10 . Nu är det bara sätta nya kablar i (den med 6 sidor i plastkontaktentill chassiet är passagerarsidan ett, ruta ett är föraren en ) 11 . Trä kablarna igenom hjälpramen , kan det ta lite tid att få det rätt , men fortsätta trycka och styra kabeln för hand mellan hjälpram och chassie och du fina . 12 . Tryck kablarna till " botten " och hoppa in i bilen , satte muttrarna på parkingbrake ledningar som nu bör sticker upp genom din parkeringsbromsen ( kom ihåg att bara sätta dem på , inte dra åt dem så mycket ) 13 . Sätt e - bromsar assmbly igen . 14 . Ställ in e - bromsinställningar( det finns en bra DIY på detta ) Hoppas att detta hjälper , ändra kabeln är ett helvete av ett jobb att göra |
|
|
Tyvärr finner jag ingen bra länk med bilder osv, men du kan försöka söka vidare själv. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.