|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om det är någon som har någon aning om varför varför varvräknaren ställer sig på 7000 varv när jag sartar bilen. Och fastnar där , Jag har provat och haft polerna på batteriet av i 1 timme men ingen förbättring . Kan man nollställa på något annat sätt ? eller via carsoft ? Tacksam för svar . Mvh Niclas | |
| Låter som ett elfel / jordfel eller fel på instrumentet. | |
| Men om jag gör ett cluster test funkar det som det skall .så jag vet ej men känns ej som ett jordfel . | |
|
vet inte hur varvräknaren fungerar på en modern bil , har du gjort något med bilen innan felet uppkom ? Tänkte om du hade rivit bland kablar el.dyligt? |
|
| Jag har kört bilen med ett Bildiagnostik program efter det så ballade mätarna ur . Någon som har nått tips ? | |
| Hej, använde du carsoft? Och bytte språk för instrumentpanelen? Om ja, så brhöver du ev koda om bilen... | |
| Ja jag använde carsoft . Aj fan det lät mindre bra något man hanterar själv ? . Eller blir det en dyr historia ? | |
|
Hej, ja jag vet ej exagt. Men tror modulerna måste kodas om. Om du inte har en backup så antar jag ( vet ej ) att BMW eller någon kunnig behöver koda om allt. Detta finns att söka på, ska titta och se om jag kan hitta infon. |
|
| Länk som jag förstår det så behöver instrumentpanelens modul kodas om. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.