|
Sida 9 av 19
|
|
|---|---|
|
Jag har nu beställt "Premium 2015-2 Update USB Road Map Europe West" hos bmw, det fanns inga i sverige utan dom fick beställa ifrån tyskland (tar ca 1v). Pris 525 kr (Artikelnummer 65902350679) Om det är någon liksom jag, som inte vill/kan/orkar ladda ner från nätet så är min sticka till salu för 300 kr efter att jag uppdaterat ;-) |
|
|
@patrik inkluderar de 525kr även fsc koden? Isf är det ju inte mycket dyrare än att hämta kartorna själv o köpa koden på nätet Anders |
|
| Endast kartorna! | |
| Palikovich: Då var 2015-2 West inne och det blev bra efter nedgraderingen til 2014-1 och så uppgradera :) | |
|
Ok har laddat när kartor och ska göra det i veckan! Tack Jolle! |
|
| Inga problem! :D | |
|
I fick följande från Andrew-Dracon och undrar om någon upplevde sånt och i så fall var det bara att avbrytta och börja om? However, in the interests of disclosure, there have been a small number of reports of some people having issues upgrading the maps on their vehicles, it’ll quit at ~77% and won’t finish the load. There isn’t a known cause for this failure as a number of people have upgraded with any issues whatsoever, but loading the older 2014-1 maps works absolutely fine. |
|
|
Min gissning är att dessa misslyckanden beror på checksummefel. Dessa kan i sin tur bero på att de använder fulkartor (nedladdade via Torrents) och/eller usb-minnen som inte är 100% kompatibla med BMW. Ang kompatibla usb-minnen så uppför sig BMW lite knepigt. En sticka på 8GB som funkar finfint i min bil (F31 2014) funkar inte alls i hustruns bil (F33 2014). Skillnaden är att jag har stora datorn och hon inte. --Gunnar |
|
| Jag kör kingston se9 usb 2.0, funker alltid. 77% buggen är vel motion? | |
|
Jolle, uppdaterade min i veckan utan att nedgradera till 2014 ;-) Angående USB ska det vara 2,0 annars funkar det inte. |
|
|
Det funkar med usb 3.0 ochså men för kompatibilitet borde man ha usb 2.0. Bra det funkade att uppgradera din! :) |
|
|
Nej icke för mig! När jag skulle uppdatera för första gången (2014-2) då köpte jag 3.0 och då gick det inte alls! Vid byte till 2.0 gick det som smör! |
|
| Ok, jag kan benytta usb 3.0 och 2.0 men interface i bilen är 2.0 så går inte fortare oavsett ;) | |
|
Damn! Det blev precis som Dacon sade: stannade vid 77,4%. @J0lle: jo, det handlarntydligen bara om MOTION. Ska tssta imorgon med att köra 2014-1 som Han Andrew säger. Undrar dock om samma bug finns i både väst och öst...man kanske ska testa East 2015-2 så går det bättre?. Enda landet jag skulle sakna vore Frankrike men man kanske kan klara sig hyffad med bara 'Main Roads Network' i Frankrike? Skulle det betyda att inga gator i storre städer finns med? |
|
| Om jag skal gissa så är det bara motorvägar och dom största genomfartsvägarna i dom stora byarna som vill vara med i "main roads" | |
| Har uppdaterat 3 st bilar med EUROPE MOTION 2015-2 WEST,och ej stött på att den stannar vid 77.4%..[ännu] | |
|
Bianka, var tar du i så fall kartmateriallet ifrån? Jag antar att det inte är samma länk som Dracon hänvisar till...? För överogt trycket in 2014-1 utan problem med surt att åka omkring med gamla kartor... |
|
| Installerade för en tid sen 2014-1 Premium i min X6a, men i samband med detta så försvann visningen av navigationspilarna i HUD'en. Kommer de tillbaks om lägger in 2015-2 WEST istället? (och ja, det är ikryssat att de ska visas i menysystemet) | |
| Vet inte om det funkar. Men med lite erfarenhet av programvaror och hur det kan bli så kan du prova att ställa in så att pilarna inte ska visas och därefter ställ tillbaka att de ska visas. | |
|
Vill rapportera jag med att dracon@gmail.com funkade fint som FSC leverantör. Det är ju några hundra kronor som man chansar på så är ju bra med referenser. 😄 Jag hade inga problem med navigationsvisningarna i HUD'en innan och blev då inge knas efter heller. Tändningen stängde av sig någon gång när jag uppdaterade men det funkade fint ändå. Den visste hur långt den kommit hela tiden. Och allt verkar fungera nu när jag testat efteråt också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.