|
Sida 8 av 19
|
|
|---|---|
|
Om ni använder min länk enligt ovan får ni rätt kartversion (West -> 401143.2.11). Ni får länken här igen (nedan), och anvisningar för installation finns i den bifogade txt-filen i kartpaketet: Länk BMW - Freude mit Schwung |
|
|
Jag ska vara övertydlig och bifogar här innehållet i textfilen som finns i kartpaketet enligt ovan: You can use a 32 GB or larger FAT32 formatted USB stick to install this update. USB Instructions: ================= 1. Use 7Zip (or compatible archiver like Entropy on OSX) to extract Europe_West_Premium_2015-2.7z.001, it will auto-extract all of the parts of the archive automatically. 2. You will be left a folder called NAVD_000004CE_255_002_061 and Instructions.txt (this file) 3. Copy everything inside the NAVD_000004CE_255_002_061 folder to the root of the 32gb USB stick 4. Insert the USB stick into the USB port in the Glovebox (the center console will NOT work) 5. Follow the onscreen prompts, it will prompt for the FSC code (see below for information on getting an FSC code) 6. The update will begin to load 7. Wait for it to finish loading the data and you're done! Notes: ====== 1. Some USB drives come with a hidden partition at the front of the drive. Make sure to go into Disk Management (for Windows) or Disk Utility (OSX) and delete all partitions. Then recreate a single partition formatted FAT32 (Windows) or FAT (OSX, it's FAT32 by default). FSC Code: ========= I can generate FSC codes if you need one at a cost much lower than the dealership. I can be contacted at dracon@gmail.com. ___________________________________________________________________ BMW - Freude mit Schwung |
|
|
Helirupert, köpt min uppdatering (2014) från samma kille som jag fick 2015-2. Då den första uppdatering fungerade klockrent hoppades jag på det samma med denna. Den fungerar med, men tanke att detta är inte den officiella ver känns icke ok. Tack för din (över)tydlighet och dina länk, dom ska komma i användning nu när min leverantör seger att detta är den officiella version. Tydligt dåligt koll av han. Ska ha kvar test version ett tag för att se skillnad när jag installerar den officiella. |
|
| Jag fick FSC code för 20£(270 :-) | |
|
Fråga @Helirupert. Jag antar att om jag följer länken för MOTION så laddar jag ungäfär 7MB i komprimerad zip folder. Krävs då även 32GB stick eller räcker det med 16MB? Jag antar att motion som inte har street view och inte samma detaljnivå borde vara mindre? Eller är det så att man har lagt nåt nytt i motion denna gång? |
|
| Länk | |
|
Palikovich: Har tyvärr inte hunnit med än. Prova på i morgon tror jag - inte haft tid och motivation.. Dom på gpsunderground menade det skulle gå ok. Tar med laptop ned i bilen så jag kan köra inn nåt annat om det går snett. |
|
|
Z3c 4 ever: Ladda ned zip-filen, packa upp den i din PC så ser du hur stor den är. Stickan behöver inte vara på 32GB, huvudsaken är att det som är i den uppackade mappen får plats på stickan som (OBS!) ska vara formaterad med en partition (på en ny sticka finns i vissa fall dolda partitioner). Det ska bara vara en partition (görs enkelt i Windows, peka på USB-stick-ikonen, högerklicka och välj format(-era), ska vara FAT32 formatering)... BMW - Freude mit Schwung |
|
|
Har man köpt FSC för kartuppdatering hos Dracon brukar han inte ta betalt vid nästa framtida kartuppdatering där man behöver en ny FSC. Man hänvisar i emailet till att man köpt tidigare... BMW - Freude mit Schwung |
|
| Palikovich: Körde inn 2014-1 och då blev kartorna bra igen. Laddar över 2015-2 riktiga kartor til usbminnet nu och hoppas köra inn dom imorron eller dagen efter. :) | |
| Länk | |
|
sry Länk |
|
|
för bilar typ 3,5 serien 2008/9 med hdd så kan update göras med usbminnen om man har relativt ny prgvara/mjukvara [ISTA] Äldre ,så hittar bilen inte usbminnena. då gäller 1a versionen med 3xDVD filer där man bränner filerna till 3 seperata skivor |
|
| Hör rykten om at BMW kommer att notera ned och rapportera navigationdata och koder framåt.. så dom kan göra "lifetime" och andra koder ogiltiga. Har någen här nån information kring det? | |
|
Koden man får är genuin, så den kan inte göras ogiltig. BMW kommer inte att besvära sig att försöka"notera ned och rapportera navigationdata och koder framåt", det skulle bli för komplext och dyrt, och vad skulle de förresten vilja/kunna göra med den informationen? Däremot håller BMW att införa uppdatering online via datamodem 4G som skulle kunna ge dem mera kontroll (kommer på¨nya bilar och uppdaterar inte bara kartor utan även t.ex. DME, DCS m.m.). Lifetime-kod existerar inte, de som erbjuder sånt ger en ny kod när man behöver. BMW - Freude mit Schwung |
|
|
Helirupert Lifetime-kod existerar inte, de som erbjuder sånt ger en ny kod när man behöver. varför behövde inte jag generera ny kod till 2015-2 PREMIUM från 2014-1? samma sak för "DVD in Motion" Förklara gärna... |
|
|
el rättare sagt "longlife" |
|
|
Hej! Idag uppdaterade jag min navi till Europe west 2015-2 Motion Köpte FSC kod av Andrew Miskell <dracon@gmail.com Väldigt bra och snabb service från honom Anders |
|
|
Är det någon som har artikelnummret på: Premium 2015-2 Update USB Road Map Europe West ? |
|
|
Jag har bara framsidan cover på west+east.. kolla annars ETK 05.2015... ska stå där |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.