|
Sida 5 av 19
|
|
|---|---|
|
Tack Arneby, det gjorde jag redan men utan resultat. Konstigt att dom kom inte samtidigt men det kommer snart! |
|
| Skippa arkivet jag tipsade om, det visade sig vara korrupt. Två ynka filer är trasiga men det räcker för att uppgraderingen ska gå åt pipsvägen tyvärr. | |
|
ojojoj, nu blev det för många versioner att hålla reda på: Proffesional och Business och CCC, NBT och CIC det har jag mer eller mindre koll på men vad är PREMIUM? och vad är MOVE eller MOTION? fråga nr 2 är hur up-to-date är egentligen olika årsversioner. Har 2013-2 i min bil men motorvägar som blivit ombyggda under 2012 (i Tyskland av alla länder!) visas fel, ser ut som om jag körde på en åker... Samma sak med motorvägar i Polen och Frankrike. Kollade på när dem blev öppnade/ombyggda och alla var det förre 2013. Därför börjar jag luta lite åt Clarkssons åsikt om BMW Navi ( bland det roligast jag hör när han klagade på hur dålig den är) . |
|
|
2015 HIGH= MK4 DVD ---------------------------- 2015 PROFESSIONAL= "gamla" idrivebaserade CCC --------------------------- 2015 BUSINESS="gamla" idrivebaserade CCC+/eller MK4 Business --------------------------- 2015 MOVE och MOTION är nya Navigation Business/SNIK varianten --------------------------- 2014/15 PREMIUM= 1a gen hårddiskbaserade navin --------------------------- 2015-2 NEXT NBT=2a gen hårddiskbaserade navin De olika versionerna kommer ALDRIG samtidigt..de som påstår de snackar "%(%/&//(/(&/(" när jag kollade mitt prg så är det 2015-2 WEST och 2015-2 EAST EUROPE PREMIUM som kommer i slutet av nästa månad de olika hårddiskbaserade navin för de olika bmw modellerna Länk |
|
|
thanx Bianca Så vilken gäller för min E90-2009 med hårdisk via USB och gamla "snik" varianten på business med liten skärm? |
|
|
2013-2 är GAMMALT..inte konstigt att du inte hittar vissa vägar! folk tror inte att de gör så stor skillnad på nån/några årsverioner,men bara på 1 årsversion är det STOR skillnad du har 2013-2 skriver du,men VAD?! gå in i navi-naviinställningar så står det där om du har 2013-2 PREMIUM/MOVE el MOTION |
|
| Antar du ska ha antingen MOTION eller MOVE | |
| Fast det är en poäng att kartorna 2013-2 inte innehåller ombyggnader som är gjorda 2012. Har upplevt samma sak och det är ganska dåligt att det behöver vara en sån eftersläpning. | |
|
@Blanka: yapp: MOTION. det står: ECE BMW GROUP 101114216.2.10 Road Map Europe MOTION 2013 Jag antar att nummer i rad tre är version på software? Betyder det att man kan inte bara uppgradera kartor men även idrive software? @Wiberg: exkt! så dåligt av BMW! |
|
|
Hej, har någon Europe Road Map Premium 2015? |
|
| Den ska komma i slutet på denna månad säger min FSC-langare. | |
|
finns många rykten om NÄR den släpps..allt från som Arneby säger i slutet av denna månad till slutet av nästa månad.. *FSC-Genererare* som man själv är,så är det bättre att få "rls-bulletin" ifrån tillverkaren själv:) och infon jag fått därifrån är mitten av juni månad [d.v.s] nästa månas |
|
| Bianca har du tillgång till premium 2014-1? Ska på europaresa i slutet på denna månad och har 2010 i bilen. Lite väl gammal version. | |
| Tankas enklast från TPB. | |
| Det har jag sett men man måste ju ha fsc koden också. | |
|
Jag har en e91 lci -09 med professional gps (stora skärmen) med originalkartorna och ej på svenska. Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som kan ordna uppdatering till de nyaste kartorna samt svenskt språk om det går.. |
|
|
BMW-Navi släppte Road map West 2015-2 premium nyss.... Länk |
|
|
Aah, en uppdelning mellan Öst och Väst är förstås ganska rimligt. Då inväntar vi den på TPB då :) Korrekt namn är alltså: Road Map Europe WEST PREMIUM 2015-2 |
|
|
ni får ursäkta "google-translate" *lite INFO* * 2015-2 BMW ROAD karta Europa PREMIUM WEST 15.20GB NERPACKAD * 2015-2 BMW ROAD karta Europa PREMIUM EAST 13.10GB NERPACKAD Europa karta uppdateringsinformation DVD set (3 DVD) innehåller följande länder: 2015-2 BMW ROAD karta Europa PREMIUM WEST Europa (West) Komplett täckning: Andorra, Österrike, Belgien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Storbritannien, Grekland, Gibraltar, Ungern, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, San Marino, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Vatikanstaten. Huvud vägnätet endast: Albanien, Vitryssland, Bosnien & Hercegovina, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Makedonien, Moldavien, Montenegro, Rumänien, Ryssland, Serbien, Turkiet och Ukraina. -------------------------------------------------- ------------------- 2015-2 BMW ROAD karta Europa PREMIUM EAST Europa (öst) Delar av Bulgarien, Kroatien, Polen, Ryssland, Rumänien, Slovenien, Turkiet och Ungern, och huvudvägnätet i andra östeuropeiska länder. -------------------------------------------------- --------------------- Fördelar Ytterligare funktioner såsom Travel Guide Falk, Guidade turer, 3D-objekt, 3D stadsmodeller och satellitbilder (För bilar från 09/2009) ger mycket användbar information och bekvämligheter för din reseplanering. Mer Traffic Management Control (TMC-funktionen) i följande länder: Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Storbritannien, Italien, Nederländerna, Belgien, Danmark, Spanien, Norge, Sverige och Tjeckien Gratis TMC-tjänsten är inte tillgänglig i alla länder. För mottagning av den krypterade BMW TMC-tjänsten erbjuder landsspecifika till en BMW Connecteddrive kontrakt Lista över BMW Service POI databas med 32 kategorier -------------------------------------------------- --------------------- Nya funktioner: De digitala färdplanerna har ett antal viktiga nya kompletterande uppgifter: Följande funktioner är integrerade för fordon med navigation hårddisk (fordon från 09/2009) * Höjdmodeller 3D-objekt 3D stadsmodeller Guidade turer (från HU Höga Reseguider) * Satellitbilder * Beroende på vilket land version trängselvarningsfunktion RDS / TMC- funktion (Traffic Message Channel) är offered.Including en katalog över alla lokala BMW-återförsäljare och serviceföretag * En databas med POIs (sevärdheter) med olika kategorier (t.ex. sevärdheter, hotell, restauranger, flygplatser bensinstationer, köpcentra, etc.) Ändringar i tidigare version Ökad täckning av vägarna i många Östeuropeiska länder som Bosnien och Hercegovina (från 14% till 100%) Makedonien (från 39% till 91%) Rumänien (från 80% till 100%) Bulgarien (från 48% till 69%) Italien (från 75% till 100%) Rumänien (från 10% till 55%) Ryssland (från 33% till 57%) Turkiet (från 23% till 85%) -------------------------------------------------- --------------------------- Följande 3D stadsmodeller ingår i den här uppdateringen: -Österrike: Graz, Innsbruck, Salzburg, Wien -Belgien: Antwerpen, Brygge, Bryssel, Genève, Liège, Namur -Bulgaria: Sofia -Kroatien: Riyeka, Split, Zagreb -Czech Republic: Brno, Marianske Lazne, Olomouc, Ostrava, Plzen, Prag -Danmark: Köpenhamn, Odense -Estonia: Talinn -Finland: Esbo, Helsingfors, Uleåborg -Frankrike: Arles, Avignon, Bordeaux, Cannes, Dijon, Grenoble, Le Havre, Lille, Lourdes, Lyon, Marseille, Montpellier, Nancy, Nantes, Nice, Orange, Orleans, Paris, Reims, Rennes, Rouen, Saint Tropez, Saint-Etienne, Strasbourg, Toulon, Toulouse, Tours, Versailles -Tyskland: Aachen, Augsburg, Berlin, Bochum, Bonn, Bremen, Köln, Dortmund, Dresden, Duisburg, Düsseldorf, Erfurt, Essen, Frankfurt, Hamburg, Hannover, Ingolstadt, Karlsruhe, Kiel, Lübeck, Leipzig, Magdeburg, Mainz, Mannheim, München, Münster, Nürnberg, Krukor-dammen, Regensburg, Stuttgart, Weimar, Wiesbaden, Wolfsburg, Würzburg -Grekland: Aten, Thessaloniki -Hungary: Budapest, Debrecen, Gyor, Pecs, Szeged -Irland: Cork, Dublin -Italien: Bari, Bologna, Florens, Genua, Milano, Monza, Neapel, Padova, Palermo, Pisa, Rom, San Marino, Siena, Torino, Treviso, Venedig, Verona -Latvia: Riga -Lithuania: Vilnius -Luxemburg: Luxemburg -Monaco: Monaco -Nederländerna: Amsterdam, Breda, Haag, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Utrecht -Norge: Bergen, Oslo -Polen: Gdansk, Krakow, Lodz, Poznan, Warszawa, Wroclaw -Portugal: Guimarães, Lissabon, Porto -Romania: Bucarest, Timisoara -Ryssland: Moskva, S: t Petersburg -Slovakia: Bratislava, Kosice |
|
| 2015-2 ROAD MAP EUROPE MOTION [ca 8-10 dagar] | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.