|
Sida 3 av 19
|
|
|---|---|
|
Fransosen: Svar:JA du kan PMa din epost |
|
| 2015 PREMIUM resp 2015 MOTION kommer inte förrän våren (maj) 2015 har jag fått pdf-info fil om | |
|
Då får vi rulla lite 2014-2 en stund till (precis bytt från CCC till CIC, vilket lyft) :D _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| Vad gick ett byte från CCC till CIC på? | |
|
2014-1 menar jag! :D Det kommer ju ingen 2014-2.. Kane: Beror på hur billiga delar du kan hitta men håll utkik på bildelsbasen. De brukar lägga saker i fel kategorier och prissättningen blir fel. CIC:en 1995kr (stod som cd-spelare och bilderna visade en vanlig cd men original artnr. pekade till en CIC. Skärmen 750kr (stod som färddator) På det så tillkommer: Skärmkabel, USB-kabel + USB-uttag och emulator, dekorram för CIC samt en kontrollpanel till CIC för E60 (min cic kommer från en E90, behövs ej om den kommer från E60) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Någon som vet om man kan ta kontrollpanelen från en Champ/M-ask II och sätta på en CIC navi? _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Är det fortfarande maj som gäller för 2015 Premium? Funkar det bra med koderna som säljs på nätet på diverse siter? T ex Länk Finns det de som bara säljer koder? Har mest hittat kartor tillsammans med koder.... |
|
| Jag genererar koder.... | |
|
Så om man hämtar Premium 2014 själv (piratbukten el likn), så funkar koderna du generar? Lifetime? |
|
|
Givetvis....dum fråga! engångs el lifetime,ja |
|
|
Ok, Är lite rookie på detta,tänkte mer i banorna om vissa torrents kräver speciella koder eller så.... Enligt en del dignitärer på bimmerpost så finns det inga lifetimekoder utan bara modifierade index för uppdatering "All a "lifetime" code is an FSC code with a modified upgrade index, which may allow you to load a few years worth (but definitely not lifetime) of map updates without getting a new code. However, if BMW catches on and changes their index sequencing, you're left with a code that no longer works and you're at the mercy of the FSC seller to give you a new code. Many of which would have no incentive to do so because they already have your money. Also, if you take your vehicle into the dealership and they scan the car, ISTA will cancel the FSC code because it technically doesn't exist and then you're left explaining to your dealership about the FSC code and give them an avenue for them to cancel the warranty on the CIC unit." Någon som har kommentarer på det? 50 USD tar de för koden.... |
|
|
Då en lifetime FSC oftast inte ens kostar motsvarande 2 engångskoder tycker jag nog du kan chansa på att din bil inte behöver 'scannas' de närmaste åren. Att en svensk ÅF skulle dra in din garanti pga detta är högst osannolikt. Skulle bli ett smaskigt case för div konsumenträttsivrare. Koder finns från ca 200 spänn på Ebay mfl ställen. Betala aldrig mer än 400:- Jag tankar just nu ned Europe NEXT 2015-1 för att uppgradera den 2013-2 jag har idag. Vad jag dock inte förstår är skillnaden på NEXT (för NBT), Motion och Routes. Vad skiljer dessa olika versioner? |
|
|
Du har ju så sjukt dålig attityd, Bianca. Det är väl ingen dum fråga om man inte har full koll på navikoderna. Tror inte heller att det är så stor risk att det blir garantiärende av en FSC-kod. Om skillnaden inte är för stor mellan en vanlig kod och en lifetime så satsa på lifetime, kan vara värt chansningen. Själv kommer jag inte uppdatera navin varje gång de släpper ny karta, så mycket händer inte där jag kör, så jag körde engångskod. |
|
|
Köpte kartnedladdning och kod från England Länk Europa Premium 2014 + kod samt gratis uppdatering till 2015 + kod, när den kommer....för 29 pund (lifetimekod för 39 pund). Nedladdning av koder från FTP-server med bra hastigheter, funkade kanon! |
|
| Länk | |
|
Hej! Är ny på det här och skulle gärna vilja veta vad betyder följande? VIN the car or VIN by CIC (NBT) Tack på förhand |
|
|
@Bianca Finns 2016-1&2 europe premium för installation i bilen redan? 2015 versionerna heter ju east & west, är 2016 som 2014 "allt i ett" ? |
|
|
Bigtee, VIN är din bils unika serienummer kan man säga. De sju sista siffrorna är de som behövs för att kunna generera en kod för din bil. CIC är en äldre generation av BMWs infotainment/navigationssystem. Den aktuella versionen heter istället NBT. Den underliga formuleringen du anger beror troligen på att killen som skrivit är bättre på att hacka bilar än att skriva på engelska :) Länk |
|
|
Bianca, så PREMIUM 2016-1 är alltså redan här, knepigt. Innebär det att NBT/NEXT ligger ett helt år efter idag? Låter ju jättekonstigt? |
|
|
Arneby, kan det vara så att nästa Europe Premium ges ut först 2016 i två upplagor innan dess får man ge sig till tåls med 2015 West och East i två upplagor??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.