|
Sida 16 av 19
|
|
|---|---|
| NEJ,ingen 2017-1 är ännu släppt till någon version | |
|
Den som är intresserad utav att uppdatera navi i Göteborgs området kan höra av sig till mig. BMWUpdateSWE |
|
| Ingen ny info när nästa release är blir tillgänglig? | |
| jo,preliminärt | |
| Preliminärt när? | |
| BMW Navigation Update USB Road Map Europe MOVE 2017-1 verkar ha släppts | |
|
Var inne på en service häromdagen och bad BMW i samband med detta uppdatera kartorna i navin då det var en bra stund sedan det gjordes sist. Fick till svar "Sorry, gratis från och med årsmodell 2014, du får glatt punga ut 1300:- för en usb-sticka av oss och sedan göra det själv. Synd att du inte har en -14 för då är det gratis.". Framfördes lite självbelåtet sådär. Den vägen fram känns ju rent spontant inte särskilt lockande. Vilken är den senaste släppta versionen? Spelar det någon roll vilken modell / årsmodell det är på hårdvaran dvs bilen / navin? Släng iväg ett pm om ni inte vill tat i trån! :) Thnx! PS. Glömde nämna att jag såklart är intresserad om någon sitter på en lösning för att få över en hyfsat uppdaterad karta. DS. |
|
|
Det är gratis under en viss period från årsmodell 2014. Vår 2016 330e har exempelvis fria kartor fram till 2019 tror jag det är. Sedan kostar det igen. Förmodligen på årsbasis. Ja, det spelar stor roll exakt vilken bilmodell och årgång du har. Och dessutom om du har stora eller lilla navin. Det ska vara krångligt, det är ju tyskt :) |
|
|
Jag har en 2014 BMW X3 LCI och jag fick inga gratis uppdateringar till den. Fick vackert punga ut med 1300 kronor för USB stickan. Jag hämtade ut min 330e i torsdags. Tänkte uppdatera kartorna i den men förstår inte var jag ska göra det. På ConnectedDrive klickar jag på USB Map Update men där finns ingen länk till nedladdning. Min 330e har för övrigt en äldre version en den som jag köpte till min X3. Någon som vet? |
|
|
Hej! Nån som vet om 2017-1 Motion kartor har kommit ut? Har sett det på nån sida som säljer FSC koder, dock har jag Lifetime kod så jag vill bara ladda ner kartdatan... Anders |
|
|
Ja den är ute,kom för 2 dagar sedan..official releasedatum 2016-12-15 jag har alla 2017 versionerna inkl "MOTION" Länk 2017-1 BMW USB Update Road Map Europe West MOTION 5.41GB 2017-1 BMW USB Update Road Map Europe East MOTION 4.80GB |
|
|
Ok Finns dom för nedladdning då? Anders |
|
| Nja, inte på någon av de stora torrent-sajterna än iaf. | |
|
Fast bara för det hittade jag flera olika versioner på Isohunt.to nu. Lite misstänkta uppladdningsdatum dock. 2017-1 uppladdade redan för en månad sedan. |
|
|
det är garanterat inte officiella versioner,för en månad sedan fanns dom inte ens på BMW ASAP Portalen/servern,så att dom skulle finnas tidigare på misstänktsamma torrensidor/trackers är lika med NOLL:):) i torsdags ,strax efter kl 15 blev dom först tillgänliga på ASAP,ser jag |
|
|
PMa mig din epost,så kan jag göra en torrentfil åt dig från Motion 2017 filerna.. antar du endast vill ha West?! |
|
|
Finns här: Länk |
|
|
Är det verkligen gratis kartuppdatering till nyare bilar? Min bil är från 2016, men när jag loggar in på connecteddrive står det 900.- för 24 mån avtals period. Ska svänga till BMW "nästa år" och kolla upp det. |
|
| Jag verkar inte kunna installera Motion? Gäller den för lilla navin 606? Jag har 609. Vilken ska jag då ha, premium? Hur vet man vilken man ska ha? | |
| Vinyl , vilken årsmodell och bil? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.