|
Sida 15 av 19
|
|
|---|---|
|
Hej! Vart hittar ni dessa uppdateringar ? |
|
| gpsunderground.com/forum/car-navi-system/car-gps-systems/bmw/ | |
|
Kartdata-filerna hittar man enklast på så kallade torrent-sajter som exempelvis The Pirate Bay. Men ofta kan man även få dem från de som säljer FSC-koder. |
|
|
Tack så mycket! vore kul om man lyckades med detta själv. Hur vet man vilken karta som passar i ens bil? jag är ett fan av youtube guider, finns det ingen sådan för detta ? Tack! |
|
|
Någon som kan pm:a en länk där man kan ladda ner kartorna? Road Map Europe PREMIUM 2016-2 (West )är jag intresserad av. Någon som har erfarenhet av Länk ? Eller vart kan man köpa en kod. Såg en blocketannons med, men bättre att köpa av någon som har bra referenser. Länk |
|
| Nvm, köpte av dracon@gmail.com. Återstår att se om det fungerar imorgon :) | |
|
prov länk nedan. det är billigast jag har hittad. Länk |
|
|
Bianca: Jag har fria uppdates i tre år till min bil på connectedDrive står 2016-1 att det är senaste och det har jag i min bil var hittar man 2016-2 Road Map Europe NEXT NTB mvh |
|
|
Är det någon där ute som kan förklara detta för mig? Jag daterade idag upp min navigator till Next 2016-2 med en programvara från nätet. Det jag är förvånad över är att jag aldrig behövde ange FSC-koden. Någon som kan förklara? |
|
|
Charmas: Du har väl lifetime koden? Skulle kör in 2016-2 i min nyss men får upp detta på skärmen. Länk Någon som vet? |
|
|
Vinyl, de har helt enkelt upptäckt att du fuskat/klåpat dig. Som straff blir det nu ett dyrt besök hos handlaren :) BMW kommer sannolikt att göra mera för att stoppa oss från att själva uppdatera kartdata framöver då de vill sälja det som en tjänst över Internet. |
|
|
Vem som helst med rätt programvara kan generera FSC-koder. Det kräver inga licenser eller att man har företag eller nåt sånt. Gå till Ebay.com, sök 'FSC code', ange NAV-typ, klicka på Köp, betala med PayPal och inom några timmar har ni koden i ett mail. För krångligt? Åk till din BMW-handlare. Kartorna laddas ned via Torrents. Lämplig sökmotor: Torrentz.eu. För krångligt? Åk till din BMW-handlare. Den som inte orkar sätta sig in i hur saker funkar får alltid betala mera. Det gäller här precis som vid nybilsköp, renovering av huset eller köp av resor osv. |
|
| Arneby: Nja, Min karta är från 2010. Alltså den som ingick till bilen. Det är något som inte stämmer här. | |
|
Vinyl: Ja, jag köpte lifetimekod förra uppdateringen. Men det var av Jiri som nu har försvunnit i "Cyberrymden" så jag trodde inte det skulle funka. Alltså har jag betalat en kod i onödan nu. Det är ändå billigare än hos BMW. Kan man hoppas att det skall fungera nästa uppdatering också? |
|
|
Charmas, det fungerar troligen även nästa gång. Om din bil däremot behöver programmeras om från scratch pga byte av nån viktig del i Canbus-systemet så kan det bli nya bud. Men inte alltid. En lifetime-kod är egentligen en kod som fungerar till nästa stora revision. Jämför programvara. Du köper en licens för version 2.0 av ett program till din Mac/PC. Den gäller sedan för version 2.1, 2.3, 2.5 osv. Men när version 3.0 släpps måste du köpa ny licens igen. |
|
|
Vinyl, försök igen. Men troligen är det verkstadsbesök som gäller. Tyvärr. Eller så är det nu du laddar ned E-Sys Launcher, köper en Ethernet-kabel och börjar koda din bil själv :) |
|
|
Arne: Jag testade att packa upp direkt från mappen till usb-minnet. Men fick fortfarande samma meddelande. Kan den va skadad? Något fel på minnet? Ska testa och dra hem 2016-1 och se vad den säger. Kikade faktiskt lite smått på E-sys igår, eller jag läste om det. Edit: Mappen jag fick hem va .7z (dock inga problem med att packa upp den och så men tänkte om det kunde spela någon roll?) |
|
| Uppdatering: 2016-1 va inga problem att lägga in. Antagligen något fel på den jag fick hem? Jag nöjer mig med 1an. :) | |
| Finns 17-1 redan? Tror att 16-1 kom så här års förra året??? | |
| Har inte sett till 2017 än, tror det var ett par månader senare. Tror 2016-2 är utkommen däremot. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.