AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
102.457

"BMW CIC PREMIUM ROAD MAP EUROPE 2014-2 (version 2)!

Sida 15 av 19
Th
26
Thule_66
520IA Touring -2010
Hej!

Vart hittar ni dessa uppdateringar ?
Jo
10
Joniss
325d Touring -09
gpsunderground.com/forum/car-navi-system/car-gps-systems/bmw/
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Kartdata-filerna hittar man enklast på så kallade torrent-sajter som exempelvis The Pirate Bay. Men ofta kan man även få dem från de som säljer FSC-koder.
Th
26
Thule_66
520IA Touring -2010
Tack så mycket! vore kul om man lyckades med detta själv.

Hur vet man vilken karta som passar i ens bil? jag är ett fan av youtube guider, finns det ingen sådan för detta ?

Tack!
Et
80
Ethum
F11 535xdT IE -16
Någon som kan pm:a en länk där man kan ladda ner kartorna?
Road Map Europe PREMIUM 2016-2 (West )är jag intresserad av.

Någon som har erfarenhet av Länk ? Eller vart kan man köpa en kod.

Såg en blocketannons med, men bättre att köpa av någon som har bra referenser. Länk
Et
80
Ethum
F11 535xdT IE -16
Nvm, köpte av dracon@gmail.com. Återstår att se om det fungerar imorgon :)
lo
4
loverman9614
X1 23D XDRIVE
prov länk nedan. det är billigast jag har hittad.
Länk
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
Bianca:

Jag har fria uppdates i tre år till min bil
på connectedDrive står 2016-1 att det är senaste
och det har jag i min bil

var hittar man 2016-2 Road Map Europe NEXT NTB

mvh
ch
49
charmas
F32 435i XDrive M-sport -14 MPPK, MPE
Är det någon där ute som kan förklara detta för mig? Jag daterade idag upp min navigator till Next 2016-2 med en programvara från nätet. Det jag är förvånad över är att jag aldrig behövde ange FSC-koden. Någon som kan förklara?

Charmas: Du har väl lifetime koden?

Skulle kör in 2016-2 i min nyss men får upp detta på skärmen. Länk Någon som vet?
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Vinyl, de har helt enkelt upptäckt att du fuskat/klåpat dig.

Som straff blir det nu ett dyrt besök hos handlaren :)

BMW kommer sannolikt att göra mera för att stoppa oss från att själva uppdatera kartdata framöver då de vill sälja det som en tjänst över Internet.
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Vem som helst med rätt programvara kan generera FSC-koder. Det kräver inga licenser eller att man har företag eller nåt sånt.

Gå till Ebay.com, sök 'FSC code', ange NAV-typ, klicka på Köp, betala med PayPal och inom några timmar har ni koden i ett mail.
För krångligt? Åk till din BMW-handlare.

Kartorna laddas ned via Torrents. Lämplig sökmotor: Torrentz.eu.
För krångligt? Åk till din BMW-handlare.

Den som inte orkar sätta sig in i hur saker funkar får alltid betala mera. Det gäller här precis som vid nybilsköp, renovering av huset eller köp av resor osv.
Arneby: Nja, Min karta är från 2010. Alltså den som ingick till bilen. Det är något som inte stämmer här.
ch
49
charmas
F32 435i XDrive M-sport -14 MPPK, MPE
Vinyl: Ja, jag köpte lifetimekod förra uppdateringen. Men det var av Jiri som nu har försvunnit i "Cyberrymden" så jag trodde inte det skulle funka. Alltså har jag betalat en kod i onödan nu.
Det är ändå billigare än hos BMW.
Kan man hoppas att det skall fungera nästa uppdatering också?

Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Charmas, det fungerar troligen även nästa gång. Om din bil däremot behöver programmeras om från scratch pga byte av nån viktig del i Canbus-systemet så kan det bli nya bud. Men inte alltid.

En lifetime-kod är egentligen en kod som fungerar till nästa stora revision. Jämför programvara. Du köper en licens för version 2.0 av ett program till din Mac/PC. Den gäller sedan för version 2.1, 2.3, 2.5 osv. Men när version 3.0 släpps måste du köpa ny licens igen.
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Vinyl, försök igen. Men troligen är det verkstadsbesök som gäller. Tyvärr.

Eller så är det nu du laddar ned E-Sys Launcher, köper en Ethernet-kabel och börjar koda din bil själv :)
Arne: Jag testade att packa upp direkt från mappen till usb-minnet. Men fick fortfarande samma meddelande. Kan den va skadad? Något fel på minnet? Ska testa och dra hem 2016-1 och se vad den säger. Kikade faktiskt lite smått på E-sys igår, eller jag läste om det.

Edit: Mappen jag fick hem va .7z (dock inga problem med att packa upp den och så men tänkte om det kunde spela någon roll?)
Uppdatering: 2016-1 va inga problem att lägga in. Antagligen något fel på den jag fick hem? Jag nöjer mig med 1an. :)
Finns 17-1 redan? Tror att 16-1 kom så här års förra året???
Visa användare
36
Tomtom79
530dT
750i
Har inte sett till 2017 än, tror det var ett par månader senare. Tror 2016-2 är utkommen däremot.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.