|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver lite idéer på fälgar till min svarta bmw, den ser inte så rolig ut i dagsläget. Jag är ute efter 18" och sedan är det stopp där. Har självklart sökt mycket på Google men kan inte riktigt bestämma mig. Kom gärna med förslag, har inte jätte koll på priser men behöver inte vara några som kostar skjortan :) tack på förhand [IMG]Länk | |
|
Personligen tycker jag man skall ha BMW originalfälgar istället för något eftermarknads fabrikat, i 18 tum skulle jag välja style 193. Länk |
|
| Så här ser min bil ut med Styling 287 : Länk | |
|
Snyggt, gillar att ha det enkelt min bil ser så tråkig ut nu med 17 original . Lite sugen på 18" 193 |
|
|
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med vilka fälgar jag ska köpa? Det blir ett par 193m 18", men vilken et och storlek på däcken ska man köra utan att det set förjävligt ut, just nu sitter det 225 runt om. |
|
|
Bra val! Originalmonterade dimensioner på fälgen, Fram 8JX18 ET:34 Bak 81/2JX18 ET:37 Om jag minns rätt så fanns dessa bra till e9x LCI som är något bredare över bakaxeln än pre-LCI. Beroende på om du har en LCI eller inte kanske det kan vara ide med spacers bak, men det är det andra på forumet som kan bättre. Jag tror däcken original var enligt nedan, lite osäker på profilen. Men det är vad jag skulle valt. Fram 225-40-18 Bak 255-35-18 |
|
|
Mina hjul är : 8x18 ET34 225-40-18 8.5x18 ET39 255-35-18 Du ser ju åtminstone ungefär hur dom sitter i hjulhusen på bilden på min bil som jag hade med i förra inlägget. |
|
|
Jag har en lci, men det låter vettigt. Ser bra ut på bilden tycker jag, Köper gärna ett par begagnade om skicket är gott, inte jätte sugen att lägga 20.000kr |
|
|
Det är inte så lätt att hitta ett par begagnade, finns en uppsättning på Blocket. För det priset (9500) anser jag att fälgarna och däcken verkligen skall vara i bra skick. Sen är det trist att det är 245:or bak, men Nokian Hakka Black som skal ha gått 50-60 mil är värt en del. Det finns kopior på 193, men jag har inte sett någon annonser där säljaren säger att det är kopior. Jag letade aktivt förra året efter en begagnad uppsättning, men det kom inte ut några som jag han köp innan de var sålda. Gick riktigt fort, vi pratar några få timmar. Men då var priset mer runt 7000, men med sämre däck än vad som påstås i annonsen nedan. Länk |
|
| Länk? | |
|
Tack ska kolla på dom |
|
|
Vad är ett rimligt pris för dessa? tack på förhand Länk |
|
| Om det är riktig kvalitetsdäck och om kantskrapet inte är för illa så skulle iallafall jag kunna tänka mig att betala i närheten av utsatt pris. | |
|
Kantskrapet är tyvärr ganska illa, så ena hjulet kommer jag lämna in för renovering, vet inte vad det kostar dock. Detta är en annan rackare ifrån götet. Länk |
|
|
Fick tillslut tag på ett par 193, 255/35 bak och 225/40 fram. vad tycker ni? [IMG]Länk |
|
|
Tja, vad ska man tycka? Supersnyggt såklart! =) Hade nog varit mitt förstaval med om jag skulle byta fälgar. Men nu är jag tillräckligt nöjd med min bil så jag ska inte krångla till det. Än... :D |
|
|
Bra val - jättesnyggt! Om du skall renovera en fälg så kan jag rekommendera Intera Länk. De gjorde en fin insats med en style 162 till vår E91. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.