|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag äger en F10a 523i -10. Tänkte köpa detta från blocket; Länk Kommer det funka, är hjärtligt tacksam för svar. Jag har försökt och leta på nätet utan framgång. | |
| Ingen som kan hjälpa mig? Jag är skit på det här, kan typ ingenting! | |
|
Ush och fy. De tycker jag inte du ska köpa alls. Fula som stryk. Om du nu inte "kan någonting" köp hjul från ett företag istället. ex Länk |
|
|
Tack för svaren, men jag vet fortfarande inte ens om de kan sitta på bilen utan att slå mot någonting. Men tack för era svar, ni kan säkerligen mycket mer om bilar än vad jag kan. Kommer nog avstå från dom! Vill hitta mig några fina 19 tummare med däck... men det är inte enkelt och hitta begagnat. |
|
| Ja allvarligt talat, att köpa lastbilshjul :) utan kunskap om alla villkor för att dom ska passa en viss modell och årsmodell är nog en lite väl stor risk. Åk till en riktigt däckfirma och snacka med dom om du inte vill betala det högre priset för originalfälgar. Jag skulle inte ens rekommendera köp från utlandet om du inte är van att hantera fälgar. Själv har jag köpt en uppsättning begagnade originalfälgar men det gör jag inte om. Två av dom var skeva (troligen kasat ner i ett dike) men däckfirman lyckades rikta dom. Inte värt risken dock. | |
|
Använd internet och ta en av dessa leverantörer. Välj någon av de som tar fram rätt fälgar/ET till ditt regnr. Som ex. Molway, men det finns en uppsjö Sedan kan du själv bestämma kvalité på däck. AEZ gör fälgar till enbart BMW, Leebmann kan du också kolla med ET osv. Det finns mycket att läsa på om =) Dyrare än begagnat, men ett felaktigt inköp kommer bara kosta dig huvudvärk. |
|
| Tack! Det blev ett par spath fälgar och michelin däck. Gick lite över budget men det får man ta. Tack för era synpunkter | |
|
merc23,lägg ut en bild så vi kan se resultatet!! Funderar själv på några andra fälgar till min F11! Men jag tror att jag ska ha några 18 tummare! Vill ej ha för låg profil på däcken, vill ha lite komfort! Klabbarparn |
|
|
Så här ser de ut! Länk |
|
|
Tuffa!Men inte riktigt min stil. Men ser absolut bra ut!! Klabbarparn |
|
|
merc23, det blev Snyggt. Hvilken storlek på däck och fälgar? |
|
|
Oj, vad kul med positiv respons. Man tackar! Däcken är 245/40/R19 och fälgarna är 19tum. |
|
| RFT däck ? Det kan bli rejält stötigt i 19" enligt min erfarenhet. | |
| Jag har inte känt av någon större skillnad, det kan hoppa till lite extra om ja kör på dålig asfalt men annars så är det ingen skillnad. | |
| Haha ja det är ett himla bråkande om RFT-däckens oduglighet på det här forumet men jag måste hålla med merc23 om att 19 tum RFT på en femserie msport i alla fall är rätt "mjukt". Absolut ingen skillnad mot 18 i alla fall. 17 har jag inte varit i närheten av så det vet jag inte. 18" RFT med adaptivt chassi på F31 är stötigare. | |
|
När vi ändå är inne på däck... 19 tum friktionsdäck till vintern? Sugen på att slippa 18-tumshjul nu. I det fallet kan jag skippa RFT för att öka utbudet, men bara därför. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.