|
|
|
|---|---|
|
Ja då var det dags för bruksbilen att börja ticka har en M52 motor i alla fall och när jag hörde att det börja ticka så började jag med att testa att slå i Wynns Hydraulic Valve Lifter, Oljan som var i motorn hade knappt gått 300-400mil men ingen skillnad efter wynns oljetillsats, hade TWS Castrol 10-60w olja hemma så jag gjorde ett oljebyte i helgen men tyvär ingen skillnad på tickandet/knackandet, bilen låter varm som kall men evntuellt lite mer varm och tickandet/knackandet följer varvtalet som ni kanske hör från videon tänkte höra era åsikter ang ljudet jag säker på att ljudet kommer från bakkant av motorn bilen går i övrigt inge sämre Mvh Tomas | |
|
Det där är inte ventiltick! Har du kollat så att stiften sitter ordentligt? |
|
| Nää jag är osäker på ljudet jag med men skramlar det så där med ett löst stift? kan absolut vara värt att kolla i alla fall :) | |
|
Är du säker på att oljesilen/pickupen inte är igensatt?? Hade det på en Audi vi köpte. Sköljde motorn invändigt så blev den tyst. På Audi går det även att byta själva silen som oftast är igensatt. Mvh Jonas B |
|
| Ja jävlar ! det var ett tändstift som satt löst så nu tickar den inge mer får tacka för svaren i alla fall :P | |
|
Kul att man kunde hjälpa till med något :) Skönt att det inte var något värre, sådana ljud kan vara riktigt illa |
|
| Ja skönt att det inte var något värre än ett löst stift, lät ju inget vidare faktiskt lite skumt ändå att tändstifen kan lossna och låta som dom gör men då har man vart med om det också :D | |
| Tur att det inte suttit och vinglat för länge. Gängorna i toppen mår inte bra av det. | |
| Nej jäkla tur att det inte hållt på så länge! Nej ska man dra åt tändstift skall man ha momentnyckel så man är säker på att dom sitter som dom ska.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.